برنامه ریزی برای محیط زیست نیازمند ایجاد فضای یکپارچه در کشور است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به سیاست های محیط زیست گفت: برنامه ریزی برای محیط زیست نیازمند ایجاد فضای یکپارچه در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد روز گذشته (14 آذر) در نشست توسعه و برنامه ریزی استان یزد با حضور معصومه ابتکار در استانداری یزد گفت: در کشور ما موضوع محیط  زیست در حال پیدا کردن جای خود است و مقام معظم رهبری نیز سیاست های کلی محیط زیست را ابلاغ کردند و محورهای اساسی را مشخص کردند که می تواند پشتوانه محکم برای مسائل محیط زیست کشور باشد.

وی افزود: ایجاد فضای یکپارچه محیط زیست یادآوری به موقع و دقت نظر ارزشمندی است که باید در کشور شکل گیرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: نگاه نظام بر این است که همه مسائل را کنار هم بگذاریم و نگاهی فرآیند و نظام مند داشته باشیم که امیدواریم در محیط زیست نیز انجام شود.

میرمحمدی بیان کرد: تهیه اطلس زیست بوم کشور، گسترش اقتصاد سبز، نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی، تکیه مسئولان به محیط زیست و توجه به آمایش سرزمینی از جمله پشتوانه های اساسی محیط زیست کشور است بنابراین فضای کلی در کشور در تعامل و ارتباط با یکدیگر است که باید در این زنجیره حیات تلاش کرد.

وی افزود: محیط زیست استان یزد در سال های دولت تدبیر و امید به نحوی است که طرح های استان در جهت بهبود شرایط محیط زیست استان بوده است که در زمینه گسترش فضای سبز استان نیز ادارت مختلف به صورت هماهنگ فعالیت کردند.

استاندار یزد گفت: برنامه ریزی برای 325 هکتار از اراضی استان و 700 هکتار کمربند سبز، 50 هکتار فضای سبز شهری، طرح منارید و تهیه سند آن در شورای برنامه ریزی استان یزد، ساماندهی کوره های آجرپزی استان یزد از جمله فعالیت های انجام شده در استان یزد است.

میرمحمدی گفت: با توجه به اینکه استان یزد از استان های مشمول ریزگردها است برای اعتبارات سرمایه ای  هزینه ای محیط زیست به میزان 50 درصد اعتبارات افزایش پیدا کرد و برای آلودگی استان نیز گروه تشکیل شد و با بازدید برای آن برنامه ریزی شد.

وی افزود: تهیه طرح مطالعاتی روی گیاهان و حیوانات در حال انقراض، ورود و ارائه به بخش قرق خصوص، تدوین استانداردهای زیست محیطی برای فعالیت های مختلف، تجهیزات اندازه گیری آلودگی هوا از جمله راهکارهای پیشنهادی ما در بخش محیط زیست است.

 

 

کد خبر 505566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha