وجود بانک اطلاعات و نهادی حوزوی برای نظارت برمحصولات مهدوی ضروری است

دبیر هفتمین همایش دکترین مهدویت بر ضرورت وجود بانک اطلاعات مرجع و نهادی حوزوی برای نظارت بر محصولات مهدوی و جلوگیری از نشر محصولات فرهنگی و سایت های کم مایه و منحرف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی، دبیر هفتمین همایش دکترین مهدویت در آیین اختتامیه این همایش به قرائت بیانیه پرداخت و گفت: در این همایش بین المللی که با حضور صدها اندیشمند خارجی و داخلی به مدت دو روز برگزار شد، 80 خلاصه مقاله و 48 مقاله کامل خارجی به دبیرخانه همایش رسیده است که به همراه 55 مقاله داخلی از 301 مقاله، در چهار کمیسیون تخصصی ارائه شد. خلاصه مقالات به سه زبان در کتابچه هایی در همایش منتشر شد.

 

متن کامل بیانیه قرائت شده توسط دبی همایش دکترین مهدویت به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا داعی الله
سلام بر آخرین فریاد
هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت براساس فرمایش مقام معظم رهبری دامت برکاته که می فرمایند:«امروز دنیا بر مدار جنگ تبلیغاتی و رسانه ای می گردد»، رویکرد راهبری خود را «رسانه زمینه ساز» قرار داده تا در پاسخ به مطالبه مقام عظمای ولایت و به عنوان یک موسسه حوزوی در جهت آشنایی رسانه ها با اهداف و رسالت های مناسب با یک جامعه منتظر و ارائه راهبردها و راهکارهای دستیابی به آن، برداشته باشد.
در این همایش بین المللی که با حضور صدها اندیشمند خارجی و داخلی به مدت دو روز برگزار شد، 80 خلاصه مقاله و 48 مقاله کامل خارجی به دبیرخانه همایش رسیده است که به همراه 55 مقاله داخلی از 301 مقاله، در چهار کمیسیون تخصصی ارائه شد. خلاصه مقالات به سه زبان در کتابچه هایی در همایش منتشر شد و مجموعه مقالات به زودی در سایت موسسه قرار خواهد گرفت و مکتوب آن نیز در چندین جلد منتشر خواهد شد انشاءالله. لازم است در اختتامیه این همایش بین المللی به دوازده ضرورت اساسی در موضوع مهدویت و موعودباوری در سطح بین المللی و داخلی اشاره ‌شود که اولین مورد آن در گستره جهانی و دیگر موارد برای جامعه کنونی ما بایست باشد تا اندیشوران و دلسوزان برای رفع آنها تلاش بیشتری داشته باشند.
1- استقلال رسانه های جهان از نفوذ سیطره حاکمان سلطه طلب(هژمونی) و طرح اندیشه موعود براساس باور ادیان ابراهیمی و نه براساس طرح سیاسی و استفاده منفی از هژمونی غرب از ادبیات آخرالزمانی برای سلطه جویی در روابط بین الملل و حاکمیت بر کشورها.
2- ضرورت نگاه راهبردی و رسانه ای (‌و در نتیجه کاربردی) به آموزه مهدویت و استفاده از مسئولان فرهنگی و سیاسی نظام از ظرفیت های بی بدیل آن.
3- ضرورت تدوین شاخص های جامعه منتظر (زمینه ساز) به عنوان الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت.
4- ضرورت اهتمام بیشتر حوزه های علمیه به آموزه های عملی مهدویت با دو رویکرد اعتقادی و راهبردی و تاکید بر این امر که خاستگاه مهدویت به دلیل وجود هزاران روایت و بحث های عمیق کلامی،‌ تاریخی، سیاسی و... حوزه های علمیه و اجتهاد پایه است.
5- ضرورت طرح آموزه مهدویت با دو رویکرد اعتقادی و راهبردی در دانشگاه ها به ویژه مقطع تحصیلات تکمیلی.
6- ضرورت اهتمام جدی نظام در رویارویی با آسیب های این آموزه به ویژه از جانب منحرفان و بی مایگان و مروجان خواب و قصه و کشف که گاه نمونه های آن در جامعه امروز نیز به چشم می خورد.
7- ضرورت وجود بانک اطلاعات مرجع و نهادی حوزوی جهت نظارت بر محصولات مهدوی و جلوگیری از نشر محصولات فرهنگی و سایت های کم مایه و منحرف و ضرورت تدوین قانونی جهت برخورد با منحرفان و سوءاستفاده کنندگان ابزاری از مهدویت.
8- ضرورت استفاده از زبان فاخر هنر و رسانه به ویژه رسانه ملی برای گسترش و تعمیق آموزه بالنده مهدویت.
9- ضرورت حمایت جدی از مراکز حوزوی که به صورت تخصصی به آموزش و پژوهش در عرصه مهدویت می پردازند.
10- ضرورت استفاده رسانه ها به ویژه صدا و سیما از ظرفیت های مراکز تخصصی مهدویت در حوزه ها.
11- ضرورت طرح مهدویت و توجه به آینده روشن بشریت به عنوان عقبه فکری بیداری اسلامی در منطقه و جهان.
12- ضرورت فعال سازی مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه بین المللی مهدویت و استفاده از ظرفیت های فرهنگی آن با تکیه بر مراکز حوزوی مهدویت.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 52223

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha