کانون‌های مساجد نقش مهمی در شکل‌دهی شخصیت جوانان و نوجوانان دارند

خبرگزاری شبستان: فرماندار بیرجند با بیان اینکه سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یادآور و تذکر برای کمک به این نهاد فرهنگی است، گفت: کانون‌های مساجد نقش مهمی در شکل‌دهی شخصیت جوانان و نوجوانان دارند.

علی ناصری در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: این کانون ها باید از ظرفیت حضور جوانان در نماز‌های جماعت استفاده بهینه داشته باشند و با برنامه‌ریزی نیازهای روز نسل جوان را در قالب این کانون‌ها در حد امکان فراهم کنند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری با فعالیت‌های خود مساجد را به مکانی برای نشر عقاید و فرهنگ اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری تبدیل کرده‌اند، افزود: هرچه این کانون‌ها به لحاظ سخت‌افزاری و نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده تقویت شوند قطعاً در رسیدن به اهداف خود موفق‌تر خواهند بود.

 

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در محیط کانون‌های مساجد جدای از مباحث اعتقادی و مذهبی می تواند مباحث علمی و هنری آموزش داده شود، گفت: مجموعه‌ای از آموزش‌هایی که نوجوان و جوان به آن نیاز دارد تا اوقات فراغت خود را سپری کند می‌تواند در کانون‌ها  فرهنگی و هنری مساجد ارائه شود.

 

به گفته وی بخش دولتی به عنوان متولی مباحث فرهنگی و مردم و موسسه های خیریه که امکانی برای کمک دارند در این زمینه می توانند با هماهنگی با نهادهای مرتبط با توجه به جمعیت بهره‌مند در همه محلات شهر امکاناتی را از طریق کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در اختیار جوانان قرار دهند.

 

ناصری ادامه داد: 18 اسفندماه سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یادآور و تذکر برای کمک به این گونه مکان های فرهنگی است که قطعاً نقش مهمی در شکل دهی شخصیت جوانان و نوجوانان دارند و نیازهای روز آنان را می‌توانند بشناسند و از خطراتی که در جامعه و فضای مجازی وجود دارد با آموزش‌های خود آگاه کنند.

 

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه برای میزان موفقیت کانون‌های فرهنگی و هنری در رسیدن به اهدافشان باید بررسی میدانی انجام شود، گفت: قطعاً کانون‌هایی که مدیریت فعال داشته و آموزش‌ها را مستمر پیگیری کردند به اهداف مدنظر خود رسیده‌اند اما کانون‌های که نیروی انسانی و امکانات سخت افزاری در دسترس آنان نبوده شاید به اهداف خود نرسیده باشد که باید با برنامه‌ریزی و کمک نهادهای زیربط  این کانون‌ها در اولویت قرار گیرند تا بتوانند مسئولیت‌های خود را بهتر ایفا کنند.

 

 

کد خبر 529006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha