فرهنگ زیربنای توسعه اقتصادی کشور است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر تقویت ساختارهای فرهنگی و هنری جامعه گفت: توسعه و رونق در بخش های دیگر وابسته به بهبود زیرساخت های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزارزی شبستان در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز (۲۸ شهریور) در نشست هم اندیشی برگزاری پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب تبریز که با حضور کتابفروشان و ناشران استانی در خانه فرهنگ برگزار شد، اظهار داشت: رسالت اصلی متولیان فرهنگ فراهم کردن بستری مناسب برای تولید اندیشه است.
وی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب فرصتی برای دسترسی آسان و سریع متخصصان و پژوهشگران به منابع مکتوب و الکترونیک است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب تبریز مهم‌ترین رویداد فرهنگی منطقه شمال غرب کشور و از نظر فضای نمایشگاهی، حجم و فروش دومین نمایشگاه کشوری بعد از نمایشگاه تهران شناخته می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز با هدف حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده برپا می شود، تصریح کرد: به دنبال احیا و بازیابی جایگاه فرهنگ و هنر در اقتصاد کشور هستیم که برپایی چنین نمایشگاه هایی فرصتی برای ایفای نقش فرهنگ در توسعه اقتصادی است.
محمدپور با اشاره به این‌که حضور ناشران برجسته کشور و استقبال گسترده بازدیدکنندگان از این رویداد فرهنگی نقش مهمی در توسعه توریسم فرهنگی و هنری ایفا می کند، گفت: نمایشگاه کتاب تبریز جشنواره فراگیر فرهنگی است که با نشست‌ها، کارگاه‌ها، همایش‌ها و برنامه های متعدد جنبی پذیرای اهالی فرهنگ منطقه می باشد.
وی با بیان این‌که سال گذشته در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ٥٠ عنوان برنامه جنبی اجرا شد، افزود: نمایشگاه کتاب تبریز یک رویداد فرهنگی بزرگ در استان است که پانزدهمین دوره آن در آستانه فرا رسیدن تبریز 2018 می تواند نقطه عطفی در ایده‌پردازی متولیان این عرصه تلقی شود.
محمدپور با تأکید بر این‌که بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تبریز بایستی به مناسبت رویداد تبریز ٢٠١٨ پربارتر از سال های گذشته برگزار شود، گفت: اگر به دنبال ترویج گفتمان فرهنگی نظام اسلامی ایران هستیم؛ بایستی به دنبال تقویت ساختارهای فرهنگی و هنری جامعه باشیم و میان تولید فکر، کالای های فرهنگی و مصرف آنها نسبت منطقی و قانع کننده ایجاد کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی توسعه فرهنگی را زیربنای توسعه اقتصادی کشور دانست و افزود: رونق در بخش های دیگر وابسته به بهبود زیرساخت های فرهنگی است، اگر بخواهیم جریان توسعه همه جانبه بدون نوسان پیش رود، باید فعالیت هایی مبتنی  بر رویکرد فرهنگی داشته باشیم.

کد خبر 656748

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha