آمریکا به دنبال بهانه برای نقض برجام است

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که نظام اسلامی ایران در زمینه پیشرفت های نظامی و موشکی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد، گفت: آمریکا به دنبال بهانه برای نقض برجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با قدردانی از حضور باشکوه عموم مردم در ویژه برنامه های عزاداری دهه اول محرم اظهار داشت: شکوه عزاداری های حضرت سیدالشهدا(ع) دیگر منحصر در ایران نیست.

وی با اشاره به واکنش رسانه‌های غربی در این خصوص گفت: روزنامه واشینگتن تایمز نسبت به عزاداری عاشورا در جهان نوشته بود که نباید دولت ترامپ اجازه دهد جمهوری آذربایجان به ایرانی دیگر تبدیل شود، در حالی‌ که نمی‌دانند جمهوری آذربایجان در حال درک بهتر مکتب اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر رعایت شئونات اجتماعی در ماه‌های محرم و صفر افزود: طبق برخی گزارش‌ها، پارک‌های تبریز شاهد حضور باشکوه مردم از همه اقشار هستند که این جای امیدواری است ولی در کنار آن برخی برنامه‌های سخیف از جمله آهنگ‌های مبتذل و حضور زنان و مردان در کنار هم برای ورزش گزارش شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با تأکید بر دوری شورای شهر و شهرداری تبریز از فضاهای سیاسی اظهار داشت: موضوع عدم امضای صورت‌جلسه انتخاب شهردار با توصیه‌ای به اعضای شورا شهر برطرف شد، انتظار داریم اعضای شورای شهر و شهردار جدید در تعامل با یکدیگر به دنبال تحقق برنامه‌های تبریز 2018 باشند.

وی همچنین با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی، خواستار توجه ویژه دولت به مشکلات موجود در استان شد و گفت: باید در این سفر اهتمام ویژه‌ای به مسأله احیای دریاچه ارومیه شود، چراکه خشکی این دریاچه تهدید بزرگی برای شمال‌غرب خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنجال جدید دشمنان روی موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران که در رژه نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شد؛ اظهار داشت: دشمنان بدانند که این پیشرفت ها با تکیه بر دانش بومی و تلاش جوانان ایرانی حاصل شده است.

وی با تأکید بر این‌که پیشرفت‌های ایران در تجهیزات نظامی ثمره چهار دوره مقاومت و مجاهدت مردم است، گفت: هرگونه تحریم و تهدید دشمنان توخالی و به جایی نخواهد رسید، پیشرفت‌های نظامی ایران هیچ ربطی به برجام و مذاکرات هسته‌ای نداشته و ندارد، استکبار جهانی بداند که جمهوری اسلامی ایران هر تهدیدی را قاطعانه پاسخ خواهد داد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که نظام اسلامی ایران در زمینه پیشرفت های نظامی و موشکی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد، افزود: جنجال‌های آمریکا نه تنها بین مردم ایران، بلکه میان مسلمانان آزادی‌خواه جهان هیچ ارزشی نداشته و نخواهد داشت، هر چند واضح است که آمریکا قصد دارد ایران را به مذاکره بر سر مسائل منطقه بکشاند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که طی ماه‌های اخیر آمریکایی‌ها به شدت دنبال بهانه برای نقض برجام هستند، گفت: این هدف با توجه به گزارشات آژانش بین‌المللی در خصوص پایبندی ایران به برجام این خواسته آمریکا محقق نشده است، ترامپ بنا دارد با تمسک به بهانه‌های واهی و غیر از مسائل هسته‌ای، تحریم‌های جدیدی بر ایران اجرا کند.

کد خبر 661985

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha