چاقی، دخانیات و کم تحرکی، سه خطر اساسی در کمین مردم

خبرگزاری شبستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به بحران های آینده در زمینه سلامت گفت: چاقی، دخانیات و کم تحرکی، سه خطر اساسی در کمین مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد حسن لطفی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد امروز (24 دی) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: بسیج اطلاع رسانی تغذیه از 10 دی شروع شده است که فعالیت های مناسبی در این راستا انجام شده است.

 

وی افزود: در بخش تغذیه بیشترین رسالت ما ارائه اطلاعات کافی به مردم است و در طول این سال ها نیز اقدامات متعددی انجام شده است که امسال نیز در نظر داریم تا اطلاعات کمی به مردم دهیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: ما با درخواست های متعددی در زمینه اطلاع رسانی مواجهه شده ایم که امیدواریم در مقاطع مختلف انجام شود.

 

لطفی تصریح کرد: شعار امسال متمرکز بر اضافه وزن و چاقی بود که در این زمینه نشست ها و اطلاع رسانی های مختلفی انجام شد و در زمینه آموزش و اطلاع رسانی از بخش های مختلف انجام شد.

 

وی افزود: ما در ادارات استان و به خصوص صدا و سیما برنامه های مختلفی به منظور آگاهی بخشی به مردم داشتیم و ما نیز سعی کرده ایم تا گامی موثر در جهت آگاهی بخشی داشته باشیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مستقر کردن اتوبوس دیابت، جلسات آموزشی پرسنل ادارات استان، تربیت سفیران سلامت و ارائه مباحث تغذیه ای، امضای تفاهم نامه با حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات از جمله اقدامات ما بوده است.

 

لطفی گفت: آخرین دستاوردهای علمی در دنیا بیان می کند بحران های آینده را با سه خطر چاقی، دخانیات و کم تحرکی درک می شود که نگرانی در اندازه ای است که بیان شده که در چاقی نرخ آن تثبیت شود و متوقف کردن دیابت به عنوان راهبردی معرفی شده است زیرا به نوعی حکرت جامعه به این سمت است.

 

وی افزود: الگوی بیماری ها و شرایط حاکم بر سلامت در حال تغییر است و این تغییرات در دهه ای متفاوت و پیچیده است که روابط بین انسان ها و تاثیرگذاری بر یکدیگر و حضور رسانه ها از عوامل آن بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ما باید سعی کنیم آموزش های تخریبی و نادرست که باورهای مردم را تغییر می دهد پیشگیری کنیم.

 

لطفی بیان کرد:۳۰ درصد بانوان و ۱۴ درصد آقایان چاقی دارند و ۳۸ درصد بانوان اضافه وزن دارند و آقایان نیز ۴۳ درصد اضافه وزن دارند که میانگین روی هم ۶۳ درصد زنان و مردان استان شاخص نمایه توده بدنی غیر نرمال دارند.

کد خبر 682280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha