تشریفات در مراسم ختم اموات شایسته جامعه اسلامی نیست

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با انتقاد از ترویج تشریفات در مراسم های ختم و اهدای گل به مساجد گفت: شایسته است هزینه این گل ها در بین فقرا و نیازمندان توزیع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار فعالان و سفیران بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه اهداء عضو در جامعه ما نهادینه شده است، اظهار داشت: چه سعادتی زیبایی دارند کسانی که برای احیای دیگران؛ اعضای خود را اهدا می کنند و با تمرین درس انسانیت و نوع دوستی که از آموزه های ماه مبارک رمضان است آخرت خود را آباد میکنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره وجود امکانات و تجهیزات درمانی و پزشکی در بخش پیوند اعضا شهر شیراز گفت: در سفری که به این شهر داشتم، نبود امکانات در تبریز در بخش پیوند که از گذشته های دور بعنوان مطالبه عمومی مطرح شد.

وی افزود: از سال گذشته بعنوان یک مطالبه عمومی از دولت درخواست کردیم تا این امکانات در تبریز نیز راه اندازی شود تا این‌که در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان این بخش با انجام اولین عمل جراحی کبد راه اندازی شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که باید در ماه مبارک رمضان تمرین کنیم که یک پله به خدا نزدیکتر شویم، گفت: باید محور همه اعمال و رفتارهای ما این باشد که مورد رحمت و مغفرت خداوند قرار گیریم.

وی افزود: تلاش کنیم تا حق میهمانی خدا را در این ماه بجا آوریم و در کنار این‌که امساک از خوردن و آشامیدن، باید داشتن اخلاق حسنه و خوی الهی و اسلامی را تمرین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از ترویج تشریفات در مراسم های ختم و اهدای گل به مساجد گفت: شایسته است هزینه این گل ها در بین فقرا و نیازمندان توزیع شود.

امام جمعه تبریز افزود: در مراسم های ختم در رستوران ها هم ریخت و پاش زیاد است، اما باید بدانیم این کار شایسته ای نیست و اگر این هزینه ها را کاهش دهیم و بدور از چشم و هم چشمی ها به خانواده های نیازمند کمک کنیم، روح آن مرحوم و مرحومه نیز مورد رحمت و غفران الهی قرار میگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: چه زیباست وصیت نامه همه ما به این جمله مزین باشد که اگر در اثر حادثه ای دچار مرگ مغزی شدیم اعضای بدنمان به افراد نیازمند پیوند زده شود.

کد خبر 706617

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha