دومین « کاروان دانایی» ویژه اعضای کانون های مساجد یزد برگزار شد

دومین برنامه « کاروان دانایی» ویژه اعضای کانون های مساجد استان یزد در محل کتابخانه قرآن و عترت یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، دومین برنامه « کاروان دانایی» ویژه اعضای کانون های مساجد استان یزد با حضور حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد و رقیه دوست فاطمیها، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد در محل کتابخانه قرآن و عترت یزد برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد در این مراسم گفت: یکی از مصادیق دوست، کتاب است که این کتاب نیز می تواند شخصیت ما را شکل دهد و اگر بتوانیم کتاب خوب را انتخاب کنیم، شخصیت ما نیز متناسب با آن شکل می گیرد.

وی افزود: ما می توانیم با انتخاب کتاب های خوب، خانواده را در تربیت مناسب کمک کنیم و به گونه ای فعال در جهت آگاهی بخشی به جامعه و فعالیت های فرهنگی مناسب حرکت کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد در ادامه  گفت: کانون های مساجد سعی دارند تا مخاطب دانا، بینا در عین حال توجه به دینداری داشته باشند که در این زمینه مهمترین گام خود را در جهت کتاب و کتابخوانی برداشته است.

حجت الاسلام گرجی گفت: هدف ما ایجاد انگیزه در مخاطبان کانون و مسجدی است که با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان دومین « کاروان دانایی» را در این کتابخانه برگزار می کنیم.

وی بیان کرد: قصد و غرض داشتن زندگی بهتر در ارتباط با کتاب است و سعی داریم در هر منطقه ای که کتابخانه عمومی داریم، این کاروان را داشته باشیم.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد گفت: کارگاه نوشتاری، قصه خوانی و برنامه های متنوع به عنوان برنامه های این کاروان است.

رقیه دوست فاطمیها، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد نیز در این برنامه گفت: کتاب و کتابخوانی گامی مهم در جهت تربیت مناسب و خانواده ای خوب است.

وی افزود: متاسفانه در دنیای امروز مردم کمتر کتاب مطالعه می کنند در صورتی که می توانند با کتابخوانی بسیاری از مشکلات خود را حل کنند.

رفیعی، رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان یزد نیز در این برنامه گفت: ما اولین « کاروان دانایی» را در محل کتابخانه جوادی یزد برگزار کردیم و اکنون نیز دومین « کاروان دانایی» در محل کتابخانه قرآن و عترت یزد برگزار شد.

وی افزود: هدف از این فعالیت آشنایی اعضای کانون های مساجد با کتابخانه های عمومی است که امیدواریم فصلی نو در ارتباط با کتابخانه ها باشد.

در ادامه این برنامه ها نیز مخاطبان در سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسالان پس از بازدید از بخش های مختلف کتابخانه در کلاس های قصه گویی، داستان نویسی و تربیت اسلامی با کتاب حضور پیدا کردند.

 

 

 

کد خبر 723294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha