مروجان فرهنگ زکات شناسایی و تجلیل شوند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: مبلغان و سایر افرادی که در ترویج زکات نقش موثر ایفا می کنند باید شناسایی و تجلیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آلهاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در جلسه شورای زکات استان، اظهار داشت: مصوبات قبلی شورای زکات استان باید پیگیری و برنامه های آن نیز برای اجرا هدفمند شود.

وی بر لزوم فرهنگ سازی و ترویج زکات در بین مردم تاکید کرد و افزود: فرمانداران و بخشداران شهرستانها در ترویج زکات نقش اساسی دارند؛ مبلغان و سایر افرادی که در ترویج زکات نقش موثر ایفا می کنند باید شناسایی و تجلیل شوند.

وی با تاکید بر پیگیری و هدفمند کردن جمع آوری و هزینه کرد زکات در روستاهای مختلف آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تمامی توصیه‌های دینی راهگشای امور جوامع است، در شرایط اقتصادی کنونی، ترویج فرهنگ پرداخت زکات بهترین راه برای حمایت و یاری محرومان است.

امام جمعه تبریز با اشاره به افزایش 42 درصدی پرداخت زکات در آذربایجان شرقی، بر نقش موثر رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در ترویج فرهنگ و احیای احکام مربوط به زکات در جامعه تأکید کرد و افزود: پرداخت زکات موجب ریشه کن شدن فقر در جوامع اسلامی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی را نشأت گرفته از فقر در جوامع دانست و تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ سلامت جامعه با عمل به احکام الهی و آیات قرآنی تضمین می شود؛ عدم پرداخت زکات موجب بی‌برکتی اموال، فساد اقتصادی و اختلاف طبقاتی می‌شود.

کد خبر 731158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha