تجلیل امام جمعه تبریز از طراح آرم حزب الله لبنان

همزمان با رونمایی از کتاب «ساده رنگ» شامل خاطرات مجید دلدوزی؛ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی از این هنرمند انقلابی و ارزشی تجلیل بعمل آورد.

به گزارش خیزنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در مراسم رونمایی از کتاب «ساده رنگ» با تجلیل از سال‌ها مجاهدت هنری استاد مجید دلدوزی در عرصه هنر انقلاب اظهار داشت: تصویری که در کتاب «ساده رنگ» از زندگی استاد مجید دلدوزی به قلم آقای غلامرضا قلیزاده ارائه شده، گویای حیات فکری و هنری یک هنرمند است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که خصوع، تواضع و فروتنی استاد مجید دلدوزی الگویی برای هنرمندان انقلابی است، افزود: این تصویر انعکاس‌دهنده‌ی بخش مهمی از تاریخ هنر انقلاب نیز هست.

وی افزود: آرم‌ها و نشانه‌های متعددی که او برای نهادهای انقلابی و یادواره‌های شهدا طراحی کرده و پوسترهایی که برای اشاعه‌ ارزش‌های انقلابی خلق کرده، امروز در ردیف مواریث فرهنگی ما قرار گرفته‌ است.

همچنین «روح الله رشیدی» مسؤول مرکز مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان، با اشاره به طرح تدوین تاریخ شفاهی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی گفت: ما در حال کنار هم قرار دادن تکه های طرحی هستیم که با تکمیل این پازل، تصویری از منظومه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه تاکنون اهمیت تاریخ‌نگاری و ضبط خاطرات به خوبی درک نشده است و همین باعث شده تا این روند به «نهضت» تبدیل نشود.

رشیدی ادامه داد: دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با انتشار خاطرات پیشکسوتان و فعالان عرصه‌هایی همچون سرود، موسیقی، تئاتر، مربیان پرورشی، حوزه های زنان و... در دهه نخست پیروزی انقلاب اسلامی، تصویری جامع از حیات فرهنگی این انقلاب را ارائه کند.

«مهدی نعلبندی» نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب نیز در سخنانی به بیان خاطراتی از استاد مجید دلدوزی پرداخت و اظهار داشت: شاید کمتر کسی بداند که طراح آرم حزب الله لبنان و بسیاری دیگر از نهادهای انقلاب حاج مجید دلدوزی است، اما او خود هیچ‌گاه راضی به بازگو شدن این افتخار نیست.

وی افزود: مجید دلدوزی در زمانه ای رشد کرده و بالیده است که خبری از کامپیوتر و دستگاه‌های امروزی نبود و تلاش هنرمندانه با دست و ابزارهای اولیه همراه با نبوغ و خلاقیت، باعث ساخته شدن این آثار هنری شده است

همچنین در این مراسم، پیام شیخ نزار سعید العاملی، مدیرکل مراکز فرهنگی امام خمینی(ره) حزب الله لبنان قرائت شد و در نهایت از مقام هنری استاد مجید دلدوزی تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 826670

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha