«خانه هنر» هویت فرهنگی تبریز محسوب می شود

محمدپور گفت: خانه هنر تبریز جزو اماکن فرهنگی بسیار باارزش استان است که به نوعی جزو هویت فرهنگی تبریز محسوب می شود.

«محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به حرف و حدیث های اخیر پیرامون واگذاری خانه هنر تبریز به شورای اسلامی شهر اظهار داشت:  این مجموعه از ۶۰ سال پیش به عنوان «کتابخانه ملی»، ایجاد و نامگذاری شد و بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب ارزشمند و نفیس در این مکان نگهداری می شد که هم اکنون این آثار گران قیمت به عنوان امانت به «کتابخانه مرکزی» تبریز منتقل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این مجموعه قدمت دیرینه فرهنگی و هنری دارد و از سال ۱۳۸۵ موزه کاریکاتور که اولین موزه کاریکاتور در کشور و آسیا است، ایجاد شد و هم اکنون ۱۰۰ هزار اثر از کاریکاتوریست های برجسته ۲۰ کشور جهان در آنجا گردآوری شده است و از سال ۱۳۸۶ به عنوان خانه هنر نامگذاری شد.

وی افزود: خانه هنر تبریز جزو اماکن فرهنگی بسیار باارزش استان است که به نوعی جزو هویت فرهنگی تبریز محسوب می شود و ما حفظ و حراست از آن مجموعه را وظیفه خویش و همگان می دانیم.

محمدپور با بیان این‌که هیچ‌گاه برای مجموعه خانه هنر ادعای مالکیت نکرده ایم، افزود: ما به قانون تمکین می کنیم اما از استانداری و شهرداری و شورای شهر خواهش می کنیم، اجازه دهند خانه هنر با همان هویت ادامه حیات داده و گسترش یابد.

محمدپور افزود: در تبیین اهمیت ساختمان ۸۰ ساله «خانه هنر» تبریز، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این بنا یادگار ۵۰ سال فعالیت «کتابخانه ملی تبریز» با طلایه داری شخصیت های بنام و وجیه‌المله ای چون برادران نخجوانی بوده و همین امر، ادامه حیات آن در قالب های فرهنگی هنری را دو چندان می کند.

گفتنی است، شهرداری تبریز این روزها در حالی بار دیگر بر مالکیت خود بر ساختمان تاریخی «خانه هنر» تبریز اصرار دارد  که این اقدام در نهایت حاصلی جز بی خانمانی انجمن کارتون تبریز و موزه جهانی آن ندارد.

کد خبر 891704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha