حفاظت از محیط زیست تکلیف شرعی است

آل هاشم خواستار مشارکت عموم مردم در درختکاری و توسعه فضای سبز در شهرها شد و افزود: برای زندگی سالم و محیط سبز و همچنین عاری از هرگونه بیماری همه مسؤول هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در جمع فعالان مردمی محیط زیست در تبریز، اظهار داشت: از دیدگاه آموزه های دین مبین اسلام؛ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تکلیفی شرعی است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که قرآن کریم به صراحت تاکید دارد که یکی از کارهای شیطان و شیطانی تخریب ساختار عالم و آدم است، خاطرنشان کرد: گستره تقابل حق و باطل صحنه و عرصه زیست محیطی را هم در بر می گیرد.  

وی با بیان این‌که در مقابل منطق مواجهه کریمانه دین مبین اسلام با محیط زیست، تخریب و به تباهی کشاندن چهره زیبای آفرینش از اهداف شیطانی است، افزود: باید در مقابل هرگونه تخریب محیط زیست برنامه ریزی دراز مدت داشت.

آل هاشم  با اشاره به این‌که تخریب فضای سبز و منابع طبیعی ارتباط مستقیم با آلودگی محیط و سلامت انسان ها دارد، گفت: باید از جنگل ها، باغات، درختان و شهرهایمان به خوبی محافظت کرده و محیط زیست مان را سالم نگه داریم.

امام جمعه تبریز خواستار مشارکت عموم مردم در درختکاری و توسعه فضای سبز در شهرها شد و افزود: برای زندگی سالم و محیط سبز و همچنین عاری از هرگونه بیماری همه مسؤول هستیم.

کد خبر 900769

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha