شعائر دینی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ماه رمضان اقامه می‌شود

حجت‌الاسلام نکونام گفت: شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تعطیلی شعائر دینی نیست بلکه در همین شرایط نیز می‌توان با حفظ بهداشت آداب و شعائر دینی را به جای آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (جمعه ۵ اردیبهشت) در پیام جمعه این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و شایسته است تا با مروری بر خطبه شعبانیه حضرت رسول (ص) خود را برای مهمانی خدا در این ماه آماده کنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد در ادامه افزود: در این خطبه نورانی ۱۵ درس و نکته وجود دارد که مهمترین آن دین سالم داشتن است.

 

حجت‌الاسلام نکونام، تقویت باور به معاد و قیامت را از دیگر درس‌های خطبه شعبانیه عنوان کرد و گفت: مراقب باشید در این ماه باور شما به معاد تقویت شود، با گرسنگی و تشنگی با یاد گرسنگی و تشنگی قیامت بیفتید، به فکر فقرا باشید و آنها در زندگی خود سهیم کنید و به یتیمان مهر و محبت بورزید.

 

امام‌جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: بکوشید در ماه مبارک رمضان دعاهای نورانی را با معرفت و خاضعانه قرائت کرده، قدر اوقات نماز را باید بدانید و به خداوند متعال بیش از پیش خود را نزدیک کنید.

 

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه با تاکید بر اینکه مساجد در ماه مبارک رمضان فعال است و میزبان روزه‌داران است، اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، حضور در مساجد نباید همراه با تجمع باشد و روزه‌داران و مومنان می‌توانند نماز فرادی با رعایت فاصله اجتماعی به جای آورند.

 

وی افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای ترک عبادت و انجام شعائر دینی نیست بلکه به این معنا است که مردم می‌توانند در مساجد حضور پیدا کنند اما باید مسائل بهداشتی و توصیه‌های پزشکی را با جدیت رعایت کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مسجد را می‌توان با رعایت توصیه‌های بهداشتی فعال نگه داشت، تصریح کرد: مسجد می‌تواند به پایگاه اجتماعی برای مردم نیکوکار و خیران تبدیل شود و ائمه جماعات نیز با حضور خود پاسخگوی سوالات مومنان باشند.

 

حجت‌الاسلام نکونام با تبریک پرتاب موفقیت‌آمیز موشکی سپاه پاسداران، افزود: این موضوع نشان داد که ایران در اوج اقتدار است و با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها به فضل الهی در برابر دشمنان و شیاطین زمان پیروز است.

 

وی در ادامه با اشاره به شرایط متاثر از ویروس کرونا در کشور آمریکا، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا اگر چه جهانی و فراگیر است اما آمریکا این شیطان زمان را در هم شکست و نشان داد که ادعای قدرت علمی و امنیتی آن پوچ و توخالی است و قدرتی که از آن دم می‌زد هیچ است.

 

کد خبر 919856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha