تولید ۴۰ هزار ماسک به همت کانون‌های مساجد شهرستان اهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر گفت: کانون‌های مساجد در شرایط بحرانی کرونا، با برپایی کارگاه‌های جهادی تولید ماسک یکی از کمبودهای ضروری کشور را برطرف کرده اند. 

«الیاس ممی پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با بیان قابلیت بالای کانون‌های مساجد در مقابله با بحران‌ها، گفت: این کانون‌ها به عنوان مراکز مذهبی اجتماعی با آشنایی کاملی که از محله و روستای خود دارند می‌توانند در تکمیل اقدامات کلی نظام سلامت در مقابله با کورنا بسیار اثرگذار باشند و در این راستا مساجد شهرستان اهر و هوراند با ۸۰ کانون از ظرفیت بالایی برخوردار هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر با ابراز خرسندی از روند فعالیت کانون‌های مساجد در این شهرستان، افزود: البته در این بین ۱۰ کانون بسیار فعال عمل کرده‌اند که از گزارشاتی که تا کنون به دست ما رسیده حدود ۴۰ هزار ماسک به ارزش تقریبی ۸۰ میلیون تومان با هزینه‌ای کاملا مردمی، توسط این کانون‌ها تولید و در اختیار مردم و مدافعان سلامت قرار گرفته است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت پیشگیری در مقابل درمان، اضافه کرد: از اولین روزهای انتشار خبر شیوع کورنا کانون‌های مساجد اهر و هوراند همپای پایگاه‌های بسیج و هلال احمر برای مقابله با ورود این ویروس منحوس به منطقه اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی و نیز ایجاد تورهای تست و غربال‌گری افراد مشکوک به کورنا در جاده‌ها کردند که تا کنون نیز همچنان ادامه دارد.

 

ممی پور در بخش دیگر مصاحبه با تاکید به ضرورت حمایت از نیازمندان در این روزهای سخت گفت: کانون‌های مساجد اهر و هوراند در لبیک به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم رسیدگی ویژه به معیشت اقشار آسیب‌پذیر؛ ۹ رأس گوسفند و ۲ گاو قربانی کرده‌اند که پس از بسته بندی در کنار اقلام ضروری دیگر در قالب سبد کالا بین نیازمندان منطقه توزیع شد.

 

او در پایان سخنان خود با تبریک فرار رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به امید خدا و به برکت طاعات و عبادات مومنین در ضیافت الله و توجهات حضرت ولیعصر ارواحنافداه به زودی زود شاهد ریشه کنی کامل کورنا از کشور باشیم و مانند گذشته در کنار هم برای سربلندی ایران اسلامی تلاش کنیم.

کد خبر 922171

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha