چاپ شماره دوم و سوم مجموعه مقالات همایش/انتشار مقالات شاخص در نشریه علمی پژوهشی نقد و نظر

شاکر نژاد با بیان این که شماره دوم و سوم مجموعه مقالات همایش به زودی منتشر می‌شود، گفت: مقالات شاخص نیز در نشریه علمی پژوهشی نقد و نظر منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «احمد شاکرنژاد» در آیین اختتامیه همایش ملی «معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها ونقدها» که پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 20 شهریور) در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با بیان این که بالغ بر 20 نفر از اساتید و کارمندان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در برگزاری این همایش نقش داشتند، گفت: این عزیزان از مرکز همکاری ها، روابط عمومی، پشتیبانی و دو پژوهشکده فلسفه و کلام و اخلاق و معنویت بودند.

 

دبیر اجرایی همایش معنویت های نوظهور؛ شاخصه ها و نقدها افزود: به طور ویژه عزیزانی که در کمیته علمی همایش بودند یاری رساندند و عزیزان در برگزاری پیش نشست ها و گرفتن مجوز isc با حوصله همراهی کردند و سیاست گذاری های علمی کار به نحو احسن انجام شد.

 

وی با بیان این که برگزاری چنین همایش هایی بدون پیش زمینه امکان ندارد، عنوان کرد:نکته کلیدی که وجود دارد این است که قبل از برگزاری همایش یعنی در  سال 96 و 97 دو هم اندیشی برگزار کردیم که جو صمیمی داشت و با دوستان در ارتباط با جنش های نوپدید دینی و معنویت های نوظهور هم اندیشی های یک روزه برگزار کردیم که به برگزاری این همایش کمک شایانی کرد.

 

شاکر نژاد افزود: در آن هم اندیشی ها چون بحث آزاد صورت می گرفت و کاملا صمیمی بود، ذهن ها را همگرا کرد لذا کمیته علمی خوبی تشکیل شد که در برگزاری این همایش همراه بودند، بنابراین یکی از ابتکارات همایش همین بود که قبل از شروع شدنش، ارکان علمی با هم هفکری داشتند و توانستند یک همگرایی را شکل بدهند که در اجرائیات کمک شایانی کرد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: ما یک ابتکار دیگر هم به خرج دادیم و آن هم این بود که هر مقاله یک ناقد داشت و ناقد قبل از همایش مقاله را خوانده بود و نکات را نوشته بود تا وقتی ارائه می‌شود به نقد بپردازد و فضا را از یک حالت یک طرفه خارج می‌کند و البته ارزیابی هم در صحنه به بحث گذاشته می‌شود و در تکمیل همایش کمک می‌کند.

 

عضو هیأت علمی پژوهشکده اخلاق و معنویت با اشاره به این که شماره دوم و سوم مجموعه مقالات انشاءالله به زودی چاپ شده و به دست مخاطبان خواهد رسید، گفت: در چاپ اول طبیعتا اصلاحات انجام نمی‌شود، اما پس از برگزاری همایش از ارائه کنندگان خواسته ایم تا اصلاحات سریعا انجام داده و به دست ما برسانند که بتوانیم چاپ بعدی را داشته باشیمو

 

وی اضافه کرد: همچنین اگر مقاله ای حدنصاب علمی را کسب کرده بود و شاخص های لازم را داشت تمام تلاش مان را می کنیم که در نشریه علمی پژوهشی پژوهشکده فلسفه و کلام با عنوان «نقد و نظر» در قالب یک ویژه نامه چاپ کنیم.

 

شاکرنژاد با بیان این که در این همایش حداکثر توان علمی کشور در زمینه نقد وارزیابی جنبش های نوپدید دینی و معنویت های نوظهور به خدمت گرفته شد، یادآور شد: چون دور خیز خوبی داشتیم و برنامه ریزی ها از مدت ها پیش نهایی شده بود توانستیم به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم چراکه قبلا از کرونا همه محتویات تنظیم شده بود و دو هفته قبل از برگزاری همایش مطالب را کاملا آماده داشتیم.

 

وی ادامه داد: از قضاء همایش معنویت های نوظهور هشتم اسفندماه سال گذشته به دلیل مشکلات بهداشتی که خوف شیوع این بیماری وجود داشت برگزار نشد و تمرینی شد برای فضای مجازی و پیش نشست های مجازی که در چهار مورد برگزار شد و در نهایت از همه عزیزان می خواهیم اگر نقدی و اشکالی هست منتقل کنند که کار را به شکل بهتر در سال های آینده انجام بدهیم.

کد خبر 970202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha