تجهیز 58 بقعه شاخص استان مرکزی به کتابخانه

مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از تجهیز 58 بقعه شاخص استان مرکزی به کتابخانه های دیجیتال و فیزیکی خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی، مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به تبدیل بقاع متبرکه استان مرکزی به قطب فرهنگی گفت: سازمان اوقاف با توجه به فرموده مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، فعالیت ها و برنامه های فرهنگی گسترده ای را در این اماکن شریفه اجرا کرده است.

 

وی با اشاره به طرح تجهیز بقاع متبرکه استان به کتابخانه افزود: در سال جاری 58 بقعه شاخص استان به کتابخانه های دیجیتال و فیزیکی تجهیز شده اند و بقاع متبرکه دیگر نیز به کتابخانه های باز تجهیز شده اند.

 

حجت الاسلام حسینی همچنین از برگزاری حلقه های معرفت در حرم مطهر امامزادگان استان نیز خبر داد و گفت: این فعالیت فرهنگی نیز با حضور گسترده جوانان و نوجوانان در سطح استان برگزار می شود.


مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه از برگزار نماز جماعت در یکصد بقعه استان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء با حضور گسترده مردم در این بقاع برگزار می شود.

 

وی همچنین از فعالیت مرکز مشاوره و پاسخگویی به شبهات وسوالات را از دیگر فعالیت های فرهنگی عنوان کرد و گفت: در کنار برگزاری حلقه های معرفت که تا کنون 40 حلقه معرفت راه اندازی شده فعالیت های مشاوره ای نیز اجرا می شود.

 

حجت الاسلام حسینی برگزاری سوگواره یاس نبوی، راه اندازی مرکز قرآنی و فرهنگی، آذین بندی در مناسبت ها، فعالیت کتابخانه ها، برگزاری نمایشگاه های کتاب وسلسله نمایشگاه های فرهنگی، دوره های آموزشی قرآن، اجرای طرح آرامش بهاری ویژه نوروز، طرح نشاط معنوی، برگزاری مراسم در مناسبت های مختلف، میزبانی از مبلغین اعزامی جهت اجرای برنامه های هفته وقف، تجلیل از خادمین و هیئت امنا امامزادگان و راه اندازی سامانه زیارت مجازی را از جمله برنامه های فرهنگی عنوان کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 173372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha