راه نجات بشر بازگشت به تعالیم اسلامی است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: راه نجات بشر امروز در این است که به تعالیم ارزشمند اسلام برگردیم و ارزش هایی را مورد توجه قرار دهیم که آیات قرآن ما را به آن دعوت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس عصر امروز(25آذر) در جلسه شورای اداری استان فارس با بیان اینکه علم اخلاق یک سوم کار های یک مسلمان را تشکیل می دهد و در کنار اعتقادات، واجبات و محرمات قرار می گیرد، گفت: برای اخلاق از منظر بزرگان مباحث مختلف و تعاریف گوناگون مطرح شده است.


امام جمعه شیراز با بیان اینکه علم اخلاق از منظر آیات قرآن در چهار عنوان و ارتباط ساماندهی می شود، افزود: نوع ارتباط انسان با خدا، خودش، دیگران و با طبیعت در آیات قرآن کریم تبیین شده است.


وی با مورد تاکید قرار دادن نوع ارتباط انسان با طبیعت، خاطرنشان کرد: نوع ارتباط انسان با طبیعت، شخصیت انسان را بازگو و هویت او را بیان می کند که اگر رابطه ارزشمند و با تعامل مناسب و شایسته باشد، انسانی وظیفه شناس و آگاه است.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان ادامه داد: اگر ارتباط او با طبیعت براساس بهره کشی و استفاده بی حد بردن و در مقابل به آن بهره ای نرساندن باشد نشان از ظلم انسان است و ظالم شدن انسان به میزان ظلمی است که وارد می سازد.


آیت الله ایمانی با اشاره به آیه 205 سوره مبارکه بقره، تاکید کرد: قرآن مجید در این آیه کسانی را ستمگر و ظالم می داند که ظلم اول آنها لطمه به طبیعت و مکان زندگیشان است که در این آیه آنها را بی مسئولیت معرفی می کند.


نماینده ولی فقیه در استان فارس با تفسیر آیه 24 سوره نمل، افزود: خداوند در این آیات نماد خود برتربینی و تکبر دیگران را به هیچ انگاشتن و در این کار می بیند که فساد در زمین انجام دهند و باعث تخریب طبیعت و محیط زیست می شوند.


وی همچنین گفت: قرآن مجید نماد انسان بد را اینگونه عنوان می کند که در زمین غیرمسئول است و طبیعت را خراب می کند و راه نجات بشر امروز در این است که به تعالیم ارزشمند اسلام برگردیم و ارزش هایی را مورد توجه قرار دهیم که آیات قرآن ما را به آن دعوت می کند.


خاطرنشان می شود، جلسه شورای اداری استان فارس با حضور دکتر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، دکتر سید محمد احمدی، استاندار فارس، معاونان و مشاوران وی، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی و مقامات نظامی و انتظامی در سالن شهید امامی استانداری فارس برگزار شد.


پایان پیام/

کد خبر 324086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha