اشتغال مددجویان از اولویت های کاری کمیته امداد است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به کارهای کمیته امداد، چتر حمایتی نظام و شعار محرومیت زدایی این نهاد اشاره و افزود:اشتغال مددجویان از اولویت های کاری کمیته امداد است.

سیدغلامرضا متقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک 14 اسفند، سالگرد تاسیس کمیته امداد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: کمیته امداد یکی از دستاوردها و یادگارهای ماندگار حضرت امام خمینی(ره) است.

متقی افزود: هدف حضرت امام خمینی (ره) از تاسیس کمیته امداد این بود که عزت نفس و کرامت انسان های بی بضاعت در جامعه حفظ شود و توانمندسازی و خوداتکایی خانواده ها به دست بیاید؛ اما به جای این که فقیرنوازی کنیم، فقرزدایی بکنیم.

وی بیان داشت: یکی دیگر از دیدگاه های حضرت امام در زمینه کمیته امداد این بود قبل از این که این نهاد دولتی باشد، مردمی باشد چون خطاب قرآن به مردم است. هیچ جا قرآن به دولت ها نگفته به مردم توصیه شده؛ زیرا مردم باید فقرزدایی را اداره و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.

این مسئول کهگیلویه وبویراحمدی گفت: یکی از رسالت های ما هم این است که به تدریج تصدی دولت را کاهش و به سمت مردمی شدن امداد برویم.

متقی با بیان این که کمیته امداد در مقیاس وسیع توانسته نسبت به اهدافی که داشته دست پیدا کند، اظهار داشت: یکی از مهم ترین آنها جلوگیری از ناهنجاری ها و نابسامانی های اجتماعی است و در این زمینه توفیقاتی نیز کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف دیگر این است که مردم با دسترنج خود زندگی را اداره کنند، مگر افرادی که معلول یا ناتوان باشند که قضیه آنها جداست.

متقی اذعان داشت: از طرفی یکی از نهادهایی که توانسته در سطح قابل قبولی اعتماد عموم مردم را به نظام جلب کند، کارهای بسیار خوب کمیته امداد بوده که چتر حمایتی نظام و شعار محرومیت زدایی باعث شده که این مسئله هم درسطح قابل قبولی مورد توجه مردم قرار گرفته و اعتماد آنان را به نظام جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد بیشتر به صورت هیئتی و گروهی اداره می شد و خیلی سنتی و مبتدی بود، اما به مرور زمان این شجره طیبه شاخ و برگ دوانده و از طرفی مدون، نوسازی و به روز شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: الان فعالیت های کمیته امداد در بحث توانمندسازی، خدمات فرهنگی، خدمات درمانی، مسکن و ساختمان و خدمات حمایتی همه هدفمند، برنامه ریزی شده و به روز هستند و دقیقا از الگوها و متدهای علمی روز استفاده می شود.

متقی تصریح کرد: در بحث فناوری یکی از دستگاه های برتر کشور هستیم و خوشبختانه روز به روز هم بر این میزان توسعه یافتگی، به روز بودن و نوسازی کمیته امداد افزوده می شود.

این مسئول با بیان این که کمیته امداد حضرت امام چهار منبع درآمدی و بودجه ای دارد، اذعان داشت: نخستین و مهم ترین آیتم اعتبارات دولتی است و بخشی از منابع درآمدی از سوی دفتر مقام معظم رهبری تامین می شود.

متقی سومین بخش درآمدی این نهاد را مجتمع اقتصادی که یکی از موسسات عام المنفعه درآمدزایی است عنوان و افزود:بخشی از درآمدها هم کمک های مردمی است که جمع این کمک ها 30 درصد را تشکیل می دهند و دولت نیز 70 درصد کمک می کند.

وی اظهار داشت: در افق پیش رو به دنبال این هستیم این درصدها را جابجا و 70 درصد کمک های مردمی و 30 درصد کمک های دولتی باشد تا از دولت خودکفا شده و به سمت مردمی شدن پیش برویم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: انشالله به روزی برسیم که همه خانواده های نیازمند توانمند شده و نیازی به کمیته امداد نداشته باشند و این روند به لطف خدا با سیاست گذاری های کلان و زیرساختی نظام و به تبع کمیته امداد امام خمینی(ره) این هدف را دنبال می کنیم.
پایان پیام/

کد خبر 349692

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha