کانون های مساجد بهترین مکان برای پاسخ به مطالبات رهبری هستند

خبرگزاری شبستان: دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد به نقش کانون های فرهنگی اشاره کرد و افزود:کانون های مساجد یکی از محوری ترین مکان هایی است که می توانند به مطالبات رهبری پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، امین کمالوندی، مدیرکل و دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (24 اسفند) در نشست شورای فرهنگی و اجتماعی این استان به فعالیت 21 ساله کانون های فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: کانون ها در طول این مدت در زمینه تربیت نیروهای متعهد و هنرمند فعالیت های ارزنده ای انجام داده اند.

 

کمالوندی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه و جماعات خراسان شمالی اشاره و افزود: سال گذشته مقام معظم رهبری به نقش ارزنده کانون های مساجد با همکاری بسیج و ائمه جماعات اشاره و همه مسئولان را موظف به همکاری و ایحاد زمینه انسجام بین این نهادها در مساجد کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بیانات رهبری نشان از اهمیت نقش کانون های فرهنگی و هنری در مساجد دارد، اظهار داشت: کانون های مساجد یکی از محوری ترین مکان هایی است که می توانند به مطالبات مقام معظم رهبری پاسخ دهند.

 

کمالوندی با بیان این که کانون های فرهنگی در مساجد می توانند محوری برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه باشند، گفت: اعضای کانون ها و کسانی که در مساجد فعالیت دارند نیز بدون از هیچ گونه چشم داشتی در زمینه کارهای فرهنگی و هنری خدمات ارزنده ای به جامعه هدف انجام داده اند.

 

وی با بیان این که در سال های گذشته کمک های خوبی از طرف شورای برنامه ریزی استان به کانون ها صورت گرفت، تاکید کرد: تنها بندی که مربوط به فرهنگ است، بند کانون های مساجد است که دولت ها موظف شدند تا پایان برنامه پنجم توسعه 20 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد تاسیس کنند.

 

دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد نگاه و حمایت از کانون های روستایی و عشایری را در صدر برنامه ها دانست و گفت: با توجه به این که در برخی از مناطق روستایی و عشایری نمیتوانیم نمایندگی داشته باشیم، کانون های فرهنگی مساجد می توانند به عنوان بهترین نماینده دستگاه های فرهنگی در بین روستائیان و عشایر عمل کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 353031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha