حضور سه هزار نیروی پلیس در طرح نوروزی نیروی انتظامی استان یزد

خبرگزاری شبستان: فرمانده نیروی انتظامی استان یزد از آمادگی سه هزار نیروی پلیس این استان جهت ارائه خدمات به هموطنان عزیز در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سردار منوچهر امان اللهی، فرمانده نیروی انتظامی استان یزد، بعد از ظهر امروز (24 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، ضمن تقدیر از فعالیت های رسانه های استان به دلیل پوشش اخبار نیروی انتظامی گفت: نقش رسانه های استان در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم نقشی انکارناپذیر می باشد.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن سال نو به اقدامات صورت گرفته در این حوزه اشاره کرد و افزود: با توجه به موقعیت استان و حضور حجم قابل توجهی از مسافران نوروزی بیش از سه هزار نیروی پلیس آماده ارائه خدمات و برقراری نظم و امنیت در استان می باشند.

 

امان اللهی، از برپایی 36 ایستگاه درداخل و ورودی های استان خبر داد و تصریح کرد: ماموران نیروی انتظامی استان در این ایستگاه ها اقدام به پاسخگویی مسافران، برقراری نظم و امنیت، کنترل جاده ها و ... خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اجرای بیش از 672 گشت نوروزی در سطح استان اضافه کرد: این گشت ها به صورت آشکار، نامحسوس، پیاده و بیشتر در مراکز با تمرکز پر رفت و آمد و بافت تاریخی استان فعالیت دارند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان اینکه در نوروز امسال محدودیت ترافیکی خاصی در استان اعمال نمی شود افزود: مهم ترین رویکرد این فرماندهی در ایام عید روانسازی ترافیک و تذکر و راهنمایی می باشد.

 

وی با اشاره به جابجایی حجم بالایی از مسافران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: بررسی وضعیت اتوبوس ها و رانندگان،اجرای گشت هایی به صورت ویژه وکنترل نقاط حادثه خیز از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه می باشد.

 

امان اللهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال گفت:اصل موضوع برای نیروی انتظامی قابل احترام است اما با هرگونه اقدام ناشایست که باعث اختلال در نظم و امنیت و همچنین زمینه ساز نارضایتی همشهریان شود برخورد جدی صورت می گیرد.

 

وی بابیان اینکه در بحث آگاهی سازی و پیشگری اقدامات شایسته ای صورت گرفته است تصریح کرد: توزیع بروشور، نصب بنر، اطلاع رسانی در صدا و سیما و رسانه های استان، تذکر و اخطار به کسانی که در سال های گذسته دارای نقش محوری بوده اند از جمله اقدامات صورت گرفته جهت کاهش خطرات و اتفاقات چهارشنبه آخر سال می باشد.

 

امان اللهی، از دستگیری 15 نفر در این حوزه خبر داد و گفت: با پیگیری های ماموران نیروی انتظامی استان تاکنون بیش از 145 هزار قلم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که این میزان کشف نسبت به سال قبل 63 درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه با خاطیان در این زمینه به شدت برخورد خواهد شد تصریح کرد: خودروهایی که در چهارشنبه آخر سال مرتکب خلاف شوند تا آخر تعطیلات نوروز توقیف خواهند شد.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به فعالیت های این نیرو در سال جاری، از کشف 17 تن و 400 کیلو انواع مواد مخدر در استان خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مشابه سال قبل 48 درصد رشد داشته است.

 

وی ازکشف یک میلیون و سیصد هزار لیتر سوخت قاچاق در استان خبر داد و افزود: در حوزه ماهواره نیز 17 هزار دستگاه کشف شده است که این میزان نسبت به سال گذشته 17 درصد در حوزه کشف افزایش داشته ایم.

 

امان اللهی از کاهش میزان سرقت در تمام زمینه ها خبر داد و گفت: در حوزه قاچاق کالا نیزی 876 نفر دستگیر شده اند که نسبت به سال گذشته 58 درصد افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی در استان گفت:در این حوزه تاکنون برای بیش از 800 نفر تشکیل پرونده و از 2 هزار نفر نیز تعهد گرفته شده است.

 

سردار امان اللهی همچنین از کاهش سه درصدی مجموع تصادفات علیرغم افزایش خودروها و ترافیک خبر داد و گفت: در تصادفات درون شهری نیز شاهد کاهش 13درصدی بودایم اما میزان متوفیان نسبت به سال گذشه هیچگونه تغییری نداشته است.

 

وی با اشاره فعالیت های صورت گرفته در حوزه معاونت اجتماعی گفت: در سال جاری بیش از 80 هزار نفر در قالب 8 هزار کلاس در مساجد، دانشگاه ها، مدارس و ادارات تحت آموزش های پلیس قرار گرفته اند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 353085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha