کنگره ملی باید متناسب با شان و جایگاه بی بی حکیمه(س) برگزار شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه گچساران به برگزاری کنگره ملی حضرت بی‌ بی حکیمه (س) اشاره و افزود: باید کنگره‌ ای متناسب با شان و جایگاه حضرت بی ‌بی حکیمه (س) برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت ‌الاسلام سید امین ‌الله حجازی، امام جمعه گچساران امروز (4 مهر) در نشست کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) به در پیش بودن این کنگره ملی اشاره و بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) تأکید کرد.

حجازی با بیان این که مسئولان و متولیان امر باید به صورت اصولی کنگره‌ ای در خور شان این امامزاده جلیل ‌القدر برگزار کنند، افزود: با برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) و معرفی آن به عنوان حرم چهارم اهل ‌بیت (ع) بدون شک در توسعه کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران موثر است.

این مسئول در ادامه بر لزوم تمهیدات برای برگزاری هرچه باشکوه کنگره ملی تاکید و خاطرنشان کرد: باید کنگره‌ ای متناسب با شان و جایگاه حضرت بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) برگزار کرد.

حجازی عدم جاده دسترسی مناسب به حرم مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) را یکی از مشکلات عمده دسترسی به این حرم مطهر عنوان و از متولیان اجرایی این کنگره خواست مسئولان کشوری میهمان کنگره را از راه زمینی و نه با هلی کوبتر به حرم مطهر برسانند تا از نزدیک این مشکل عمده را لمس کنند.

وی با بیان این که مردم این شهرستان مردمی غیرت مند و با ایمان بوده و رنج و مشق زیادی از جاده‌ های ارتباطی کشیده‌ اند، گفت: باید مسئولان کشوری از راه زمینی وارد گچساران شوند تا با جاده‌ ها و دردهایی که مردم این سرزمین سال‌ ها با آن دست و پنجه نرم کرده ‌اند، آشنا و چاره‌ای برای آن بیندیشند.

امام جمعه گچساران جاده ارتباطی به آستان مقدس بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) را در شان این بی بی بزرگوار ندانست و اذعان داشت: بزرگترین و بهترین کار برای معرفی بی‌ بی اتوبان کردن جاده ارتباطی آن است.

بنابراین گزارش: مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای 16 و 17 مهرماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 405142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha