وجود امامزادگان سطح فرهنگی جامعه را ارتقاء می دهد

خبرگزاری شبستان: مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد به وجود بی بی حکیمه (س) و دیگر امامزادگان در استان اشاره و افزود: وجود این امامزادگان باعث ارتقاء فرهنگی جامعه می شود.

ستار هدایت خواه، مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که هر خیر و برکتی بر بندگان خدا نازل شود از طریق اهل بیت علیهم السلام است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: حضور بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در استان ما و سایر امامزاده هایی که هستند از جهات مختلف منشا خیر و برکت بوده که مهم ترین آن حرکت فرهنگی است.

 

 هدایت خواه افزود: به اعتقا بنده انس و ارتباط مردم با این مزاجع شریف و مراقد مطهر امامزادگان باعث می شود که حالت توجه به خدا، توجه به ارزش های دینی و ذکر در آنها ایجاد شود و نسبت به این اماکن مقدس معرفت بیشتری پیدا کنند و از جهات مختلف زمینه ساز ارتقاء فرهنگی جامعه شوند.

 

وی در ادامه به برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار داشت: معرفی استان از طریق این کنگره ملی یکی از گام های بلندی است که می تواند برداشته شود.

 

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان این که چون این کنگره ملی است، در سطح ملی می تواند باعث معرفی استان شود، عنوان کرد: این کنگره از طرفی می تواند باعث جذب زائرانی شود که تاکنون این مرقد مطهر را نشناخته اند و حضور آنها در استان تبعات اجتماعی و اقتصادی خود را دارد.

 

هدایت خواه بیان داشت: برگزاری این کنگره که با انگیزه معرفی شخصیت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) و ایجاد انگیزه در بین آحاد مردم در سطح کشور و منطقه است، می تواند منشاء خیر و برکت باشد.

 

وی به مسایل و مشکلات برگزاری کنگره اشاره و افزود: یکی از مشکلاتی که وجود دارد، جاده عبور و مرور است که پرپیج و خم بوده و کم عرضی آن باعث خطرآفرینی می شود و این انگیزه بعضی ها را در زمینه حضور کمتر می کند.

 

مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دیگر مشکلات اشاره و خاطرنشان کرد: عدم وجود سالن برگزاری کنگره و امکانات رفاهی دیگر به عنوان یک مانع محسوب می شود که باید مسئولان در این زمینه چاره اندیشی کنند.

 

هدایت خواه اذعان داشت: اعتقاد دارم در صورت وجود جاده دسترسی مناسب و تهیه امکانات رفاهی و در عین حال با توجه به شرایط آب و هوایی در فصول پاییز و زمستان، می توان اردوگاه هایی ایجاد کرد که بتوان عناصر فرهنگی و برگزاری اردوهای فرهنگی در این شش ماهی که بسیاری از مناطق سرسیری هستند و شاید جاذبه جندانی نداشته باشند اطراف حرم می تواند پرجاذبه باشد اگر به این موضوع توجه شود.

 

مخبر سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در زمینه معرفی چهارمین حرم اهل بیت از طرف مقام عظمای ولایت اشاره و یادآور شد: در زمینه معرفی حرم چهارم اهل بیت نمی توان برای مقام معظم رهبری تعیین تکلیف کرد، اگر مقام معظم رهبری مصلحت دیدند این حرم به عنوان حرم چهارمی معرفی شود انشالله این کار از طرف معظم له انجام می گیرد همچنان که این کار در رابطه با حرم شاهچراغ (علیه السلام) حضرت آقا با توجه به بصیرتی و تشخیصی که داشتند، چنین موردی را اعلام کردند.

 

هدایت خواه تصریح کرد: تصور من این است که ما نباید توقعی در مردم ایجاد کنیم که اگر این اتفاق نیفتاد فردا ممکن است ذهنیت های بدی ایجاد شود.

 

وی با بیان این که این مسئله حساسی است و حرم های دیگری هستند که چنین توقعاتی دارند، گفت: اگر مقام رهبری تشخیص دادند و مصلحت دانستند این اقدام انشالله صورت می گیرد.

 

بنابراین گزارش: مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

 

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

 

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 406579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha