شعاع ولایت از طریق امامزادگان روشنایی می‌ دهد

خبرگزاری شبستان: یکی از مراجع تقلید گفت: امامزادگان زیر چتر ولایت و امامت بوده و از اطلاعات جغرافیایی برخوردار بودند بنابراین شعاع ولایت از طریق آنها روشنایی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حضرت آیت ‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، یکی از مراجع معظم تقلید امروز (19 مرداد) در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت امامزاده بی بی حکیمه خاتون (س   گفت: وظیفه دارم از شخصیت های محترمی که در این جلسه حضور دارند صمیمانه تشکر کنم.

آیت الله گرگانی افزود: روز گذشته اسقف اعظم و عده زیادی از کشورهای مختلف به قم سفر کرده بودند و دیداری با ما داشتند.

این مرجع معظم تقلید بیان داشت: به صورت عام به اینها فهماندم که مسئله غدیر و ولایت امیرالمومنین (علیه السلام) مخصوص مکتب شیعه است من این مسئله را از قرآن اثبات کردم که این مسئله مربوط به عامه مردم است.

 آیت الله علوی گرگانی با بیان این که همه ائمه دعوت به سوی خدا داشتند، اظهار داشت: کسی که ولایت را قبول نداشته باشد دین آن مشکل دارد.

آیت الله گرگانی با بیان این که در مدت زمانی که در نجف اشرف حضور داشتند از کتابخانه آیت الله امینی (ره) دیدن کردند، عنوان کرد: کتابخانه ای را مرحوم آیت الله امینی (ره) در نجف دارند به نام مکتب امیرالمومنین (علیه السلام) که بسیار مجهز است و کتب عتقیه ای در آنجا وجود دارد و کمتر جایی پیدا می شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: با توجه به این که بنده عنایت داشتم و در خدمت ایشان (آیت الله امینی) بودم و کتبی در مورد انساب در این کتابخانه پیدا کردم و مرحوم آقای امینی به بنده گفتند این کتاب عتیقه است و نمی توانیم آن را به شما بدهم، گفتم بنده خدمت شما هستم و نمی خواهم از اینجا بروم؛ کتاب را بیرون نمی برم و همین جا در محضر شما کتاب را مطالعه و نکاتی از این کتاب لازم دارم که به درد خودم می خورد و انساب خودم را ببینم.

استاد حوزه علمیه قم اذعان کرد: این کتاب که "بحرانتصاب" نام داشت را گرفتم و این کتاب جامع و کامل است.

آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: تمام ریزه کاری های امام رضا (علیه السلام) را نوشته و کلیه حرکات و حتی نکات ظریف سفر حضرت در این کتاب آمده بود که خیلی خوشم آمد.

این مرجع تقلید به علت پخش شدن امامزادگان در مناطق مختلف کشور اشاره و خاطرنشان کرد: علت این که امامزادگان در این مناطق پخش شدند که اگر در تاریخ مطالعه کنید بعضی ها علت آن را جنگ و کشتار می دانند، بنده به شما عرض می کنم که این طور نیست

این استاد حوزه علمیه قم گفت: علت پخش شدن امامزادگان چون زیرچتر امامت و ولایت بودند و اطلاعات جغرافیایی داشتند و با توجه به این که مردم ارادت خاصی به اهل البیت علیهم السلام داشتند که در بسیاری از نقاط این امامزادگان پراکنده شدند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امامزادگان زیر چتر ولایت و امامت بوده و از اطلاعات جغرافیایی برخوردار بودند؛ بنابراین شعاع ولایت از طریق آنها روشنایی می‌ دهد.

آیت الله علوی گرگانی یادآور شد: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) جنبه فراری نداشت بلکه با توجه به این که مردم این منطقه از نظر ذاتی ارادت و محبت به ائمه داشتند این حضرت به این استان آمدند.

این مرجع تقلید یکی از امتیازات موسی بن جعفر (علیه السلام) را فرزندان ایشان دانست و افزود: فرزندان این امام همام با کمال، دانشمند و با نجابت بودند و افرادی بودند که مسایل را دقیق تجزیه و تحلیل و جواب می دادند. مثل حضرت معصومه (س) و حضرت بی بی حکیمه (س) که بسیار باعزت، با کمالات و فهمیده بودند و در بین مردم محترمانه زندگی کردند.

این استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: کرامات بی بی حکیمه (سلام الله علیها) فراوان است، بخاطر این که ایشان از شجره طیبه هستند.

آیت الله علوی گرگانی ضمن تمجید از عملکر مسئولان برگزاری این کنگره ملی، گفت: بنده از هر جهت عمل شما را تمجید و تحسین می کنم، انشالله کنگره و همایشی در شان این بانوی بزرگوار برگزار و دست به دامن بی بی شوید که مطمئن باشید استجابت خواهد شد.

بنابراین گزارش: مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) از سری برنامه های دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، روزهای هفتم و هشتم آبان ماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

 

کد خبر 408658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha