کنگره ملی بی بی حکیمه (س)، آزمونی بزرگ برای دولت «تدبیر و امید»

خبرگزاری شبستان: کنگره ملی بی بی حکیمه (س) در حالی امروز با حضور مسئولان ارشد کشوری در گچساران آغاز می شود که می توان از آن به عنوان آزمونی بزرگ برای نمایندگان دولت «تدبیر و امید» در استان کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد.

خبرگزاری شبستان - یاسوج:

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

همه ساله از اقصی نقاط میهن اسلامی و کشورهای حاشیه ‌نشین خلیج فارس زائران و مشتاقان زیادی به ویژه در ایام اسفندماه و تعطیلات نوروزی به این امامزاده مشرف می ‌شوند.


این امامزاده در بین شیعیان عربستان به عنوان حرم چهارم اهل بیت ثبت شده است و با توجه به کتابی که زوار این کشور دارند، این امامزاده به عنوان حرم چهارم در کشور ایران شناخته می شود.

شیعیان کشورهای خلیج فارس هر ساله برای زیارت حضرت امام رضا(علیه السلام)، حضرت معصومه (سلام الله علیها) حضرت شاه چراغ (علیه السلام) و حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) هرساله به ایران مشرف می شوند.

جدیدا نیز از کشورهای عراق، کویت، لبنان و امارات زائرین زیادی به این امامزاده مشرف می شوند.

با توجه به زائرپذیر بودن حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها) و وجود اسناد اثبات شده در این که بی بی دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) و خواهر امام رضا (علیه السلام) هستند، سال گذشته به همت و تلاش امین کمالوندی، مدیرکل فعلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و رایزنی ایشان با بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام) و حضور سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد و جمعی دیگر از مسئولان این بنیاد در حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها)، عملا بحث کنگره ملی این امامزاده کلید خورد.

در این میان رایزنی ها و جلسات مکرر حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد و دیگر همکاران ایشان با مسئولان سازمان مرکزی اوقاف نیز قابل ستایش است.

اداره کل اوقاف استان نیز جلساتی به صورت مکرر با حجت الاسلام محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان و معاونین ایشان برگزار کردند و این جلسات منجر به حضور رئیس سازمان، قائم مقام ایشان و معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان گچساران و حرم مطهر بی بی حکیمه (سلام الله علیها) شد.

مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا جلسات متعددی از سال گذشته تاکنون در تهران و در محل بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام، سازمان اوقاف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردند و شخص دکتر خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان، دکتر محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و حجت الاسلام میرمحمدی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری به همراه مدیران کل ارشاد، اوقاف، صدا و سیمای استان و دیگر مدیران استانی و شهرستانی جلسات متعددی در یاسوج، گچساران و در حرم بی بی برگزار کردند.

مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه مسئولان وزارت ارشاد و سازمان اوقاف به منظور بهره مندی از منویات مراجع معظم تقلید در زمینه برگزاری شایسه این کنگره با حضور در بیوت این بزرگواران، موفق به دیدار با حضرات آیات نوری همدانی و علوی گرگانی شده و پیام این بزرگواران را دریافت کردند.

همچنین هیئتی متشکل از مسئولان ارشد فرهنگی و سیاسی استان به استان های همجوار و همسایه کهگیلویه و بویراحمد برای دیدار با نمایندگان محترم ولی فقیه، مسئولان سیاسی استان ها و مدیران فرهنگی استان های خوزستان، فارس، بوشهر و چهارمحال و بختیاری اعزام و این افراد را برای حضور در کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) دعوت کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان نماینده ارشد دولت «تدبیر و امید» در استان و همچنین رئیس کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در آخرین هماهنگی های استانی، دکتر محمدی، معاون سیاسی و قائم مقام خود در کنگره را همراه با امین کمالوندی، مدیرکل و دیبر کنگره، مدیرکل اوقاف و دیگر مدیران استانی از روز جمعه (2 آبان ) مامور کرد تا به صورت شبانه روزی آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرای مطلوب کنگره را با همکاری فرماندار سخت کوش گچساران و دیگر مسئولان شهرستانی بررسی و کاستی های این کنگره بزرگ را رفع کنند.

حال علیرغم فعالیت های صورت گرفته و الحق نفس گیر (هرچند مسئولان ارشد استانی این کار را از افتخارات و وظیفه ای به عنوان خدمت به خاندان اهل بیت می دانند) و تلاشی در حد وسع استان کهگیلویه و بویراحمد، این زحمات به ثمر نشسته و اکنون نوبت چیدن این میوه است.

امروز (7 آبان) قرار است حاصل این زحمات و تلاش های شبانه روزی مسئولان استانی و شهرستانی به معرض قضاوت مسئولان ارشد کشوری و استان های همجوار گذاشته شده و کنگره ای در شان و منزلت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) به منظور رونق گردشگری مذهبی و همچنیین در راستای فرمایش مقام عظمای ولایت مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور در شهرستان گچساران برگزار شود.

این کنگره بزرگ و ملی جدای از ویژگی های ذکر شده، به عنوان آزمونی برای دولت «تدبیر و امید» در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود؛ زیرا که دکتر موسی خادمی، استاندار، آیت الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و دیگر مسئولان استانی ابتدای استارت این کنگره در سال گدشته تاکنون، بر اجرای آبرومندانه آن تاکید فراوان داشته و آبروی مردم و استان کهگیلویه و بویراحمد را در گرو برگزاری مطلوب، شایسه و در خور شان دختر بلافصل امام موسی کاظم (علیه السلام) و خواهر گرامی امام رضا (علیه السلام) می دانند.

اهمیت دیگر برگزاری مطلوب این کنگره ملی از آن جهت است که این کار باعث کسب تجربه شده و زمینه را برای برگزاری همایش ملی بزرگداشت فیلسوف دانا و توانا حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (رحمه الله علیه)، همایش ملی «حجاب و عفاف»، مهم تر از همه همایش بین المللی «خون» که قرار است سال آینده در یاسوج برگزار شود و دیگر همایش های ملی و بین المللی فراهم کند. هر چند که به گفته قائم مقام رئیس کنگره ملی بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) یک ماه بعد از برگزاری کنگره ملی، فراخوان کنگره بین المللی بی بی نیز منتشر می شود.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه جاری با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 413361

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha