همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز برگزار می شود

بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «صمد حسن زاده» امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری بیست و چهارمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این همایش یکم آذر با حضور رئیس مجلس و وزیر صنعت و معدن و تجارت برگزار خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی تبریز با بیان این‌که همایش با شعار "الگوی دیپلماسی اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی" در  تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: قرار است علاوه بر هیات‌های اقتصادی از 32 استان کشور، مسئولان اقتصادی کشورهای عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و نخجوان و سفرای کشورهای اتریش، آلمان و اتریش در تهران حضور داشته باشند.

وی با اشاره به آثار و نتایج سلسله همایش های گذشته توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز گفت: رفع مشکلات فعالان اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید از جمله آثار این همایش بوده است.

حسن‌زاده ادامه داد: قانون بهبود محیط کسب و کار، تشکیل شوراهای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، اصلاح قوانین مالیاتی، گمرکی، بانکی و کار از دیگر دستاوردهای همایش های گذشته بوده است.

رییس اتاق بازرگانی تبریز با تأکید بر این‌که برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور نیازمند همکاری و تعامل بخش خصوصی و دولت هستیم، تصریح کرد: به معنای واقعی کلمه با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن مواجه هستیم.

کد خبر 739296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha