امام رضا در همه عرصه های زندگی رفتاری کاملا حکیمانه داشت

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: امام رضا(ع) در همه عرصه های زندگی به وِیژه عرصه سیاسی رفتاری کاملا حکیمانه و خردورزانه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در جمع عزاداران رضوی اظهار داشت: آن امام همام با وجود مشکلات جامعه وقت، در جهت بارور کردن فرهنگ غنی اسلام قدم‌های ارزشمندی برداشت و مسلمانان را از دریای مواج اندیشه های خود بهره مند ساخت.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در همه عرصه های زندگی به وِیژه عرصه سیاسی رفتاری کاملا حکیمانه و خردورزانه داشت.

وی ادامه داد: آن حضرت از عقل و خرد خود بیشترین بهره را برد و با تشکیل جلسات مناظره، خردورزان را جذب و عده ای از آنها را به راه اصلی هدایت کرد.

امام جمعه تبریز به جایگاه قرآن در زندگی آن حضرت اشاره کرد و گفت: اندکی تامل در زندگانی آن حضرت نشان می دهد که قرآن در سیره و فرمایشات آن امام بزرگوار جایگاه ویژه ای داشته و زندگی روزمره ایشان با آیات قرآن آمیخته بود که در همه ابعاد پرتوافشانی می کرد.

وی همچنین با بیان این‌که همه پیامبران و اولیاء الهی پس از معرفت خدا و اصول اعتقادات، نماز را بر همه چیز مقدم می شمردند، افزود: از منظر امام رضا(ع) هم هیچ عملی برتر و ارزشمندتر از نماز نیست و این فریضه نزدیکترین راه برای رسیدن به قرب الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با ذکر توصیه هایی از آن حضرت، یادآور شد: حضرت ثامن الحجج(ع) همواره بر حفظ ارتباط فامیلی، پاکیزه و آراستگی، پرهیز از پرخوری و توجه به نیازهای مردم تأکید داشته اند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: پرهیز از همنشینی با بدان، لذت بردن از دارایی اندک و حلال، عفو و گذشت و دعا برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) از دیگر توصیه های ان امام همام است.

کد خبر 847765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha