تداوم فعالیت های ضدکرونایی در اردکان/ مردم بیشتر به توصیه ها توجه و عمل کنند

اردکانی ها در این ایام شاهد گسترش فعالیت های مقابله و مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ شهرستان اردکان این روزها همانند سایر مناطق جهان، کشورمان و استان یزد درگیر مبارزه و مقابله با شیوع کرونا است و فعالیت های گوناگون، برنامه ریزی های گسترده و اقدامات موثر و متعدد در نگین کویر ایران برای پیشگیری و کنترل شیوع این ویروس هم چنان ادامه دارد.

اجرای هرچه بهتر برنامه های مقابله با کروناویروس؛ نهادهای مختلف، دستگاه های ذیربط، مسئولان شهرستانی، گروه های جهادی و گروه های تشکیل شده از آحاد و اقشار مردم را وارد میدان کرده است.

علاوه بر اینکه طی تبلیغات وسیع از مردم اردکان خواسته شده است با رعایت مسائل بهداشتی و ماندن در خانه، به قطع زنجیره انتقال ویروس و شکست کرونا کمک کنند؛ اعلام شده است با توجّه به لزوم کاهش تردّدها به‌منظور پیش‌گیری از شیوع کرونا، روشنایی غیرضروری معابر و خیابان‌های اردکان به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف برق کاهش یافته است.

ترددهای شهرستان اردکان نیز با اجرای مصوبات و همراهی قاطبه مردم کاهش یافته است و همچنان لازم است تا شاهد کاهش ترددهای غیر ضروری مردم اردکان در سطح این شهرستان باشیم.

یکی دیگر از اقدامات، بسته شدن دروازه ورودی استان یزد از طرف شهرستان اردکان به روی مسافرین بود؛ با صدور مجوز از سوی استان، شورای تأمین اردکان مصوب کرد تمام مسافران از ورودی‌های این شهرستان برگشت داده شوند که این کار، با استقرار اکیپ‌هایی در عقدا، پلیس‌راه اردکان - نائین، رباط پشت‌بادام و چوپانان انجام می شود.

همچنین فرماندار و عالی ترین مقام اجرایی اردکان در ابلاغی به مدیران واحدهای صنعتی، بازگشت کارگران کلیه کارخانجات را که در روزهای گذشته به مرخصی رفته و از شهرستان خارج شده‌اند؛ تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد و واحدهای صنعتی می‌بایست با استفاده از ظرفیت کارگران مستقر در شهرستان، کار خود را ادامه دهند.

ضدعفونی کردن و گندزدایی از معابر و اماکن عمومی شهرستان اردکان نیز توسط گروه های مختلف به صورت مداوم انجام می شود و رئيس شوراي اسلامي شهر اردكان در این رابطه از خریداری تجهيزات جهادگران دفع سموم در سطح شهر توسط شهرداري اردكان و تحویل به ماموران دفع سموم خبر داد.

بهروز شهابی زاد، فرماندار اردکان نیز به همراه مدیر بهره‌برداری شرکت پامیدکو و مسئول پشتیبانی ستاد مبارزه با کرونا ضمن دیدار با عوامل چهارمین مرحله ضدعفونی معابر شهر اردکان (که با مشارکت مجتمع صنعتی چادرملو صورت گرفت)، از زحمات آنان تقدیر، تشکر و تجلیل کرد.

البته فعالیت های مثال زدنی گروه های جهادی و آتش به اختیار از جمله ستاد مردمی مبارزه با کرونای شهرستان اردکان نیز به قوت خود باقی است و جوانان و فعالین این ستاد مردمی که پیش از این اقلام بهداشتی مورد نیاز را به صورت رایگان در بین گروه های پرخطر، آسیب پذیر و بخش های اردکان توزیع کرده بودند به تداوم توزیع اقلام بهداشتی در قالب طرح فروش اینترنتی و آنلاین با رعایت نکات بهداشتی لازم می پردازند.

مردم اردکان نیز از طرح فروش اینترنتی و آنلاین اقلام بهداشتی توسط ستاد مردمی مبارزه با کرونا شهرستان اردکان استقبال قابل توجهی داشته اند.

اردکانی ها در این ایامِ نوروزی که همگان به مقابله با کرونا پرداخته اند؛ شاهد تشدید فعالیت گشت کنترل اصناف غیرضروری در این شهرستان نیز بوده اند از جمله اینکه در اولین روزهای سال 99، یک واحد متخلف فروش مصالح ساختمانی، دو واحد دوزندگی اتومبیل، یک کارگاه تولید حلواارده و یک واحد تعمیر لوازم خانگی پلمب شدند و برخی از اصناف مجاز تذکرات بهداشتی مربوطه را دریافت کردند.

در ادامه نیز در پی فعّالیت گشت مشترک پیش‌گیری و مبارزه با کرونا در شهرستان اردکان تعدادی دیگر از واحدهای صنفی غیرضروری و غیرمجاز برای فعّالیت شامل یک واحد کبابی، دو بنگاه املاک، یک کارواش، یک واحد فروشندگی لوازم‌یدکی، یک واحد مصالح ساختمانی، یک واحد تعویض روغنی و یک واحد تولید حلواارده پلمب شدند.

با توجه به مصوبه تمدید تعطیلی اصناف غیرضروری تا ۱۵ فروردین، فعالیت این گشت تشدید و واحدهای متخلف بدون اخطار قبلی پلمب خواهند شد و مردم می‌توانند گزارش فعالیت اصناف غیرضروری را به شماره ۰۹۱۳۲۵۴۹۰۱۴ (روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان) پیامک کنند.

همچنین امام جمعه اردکان در اولین روزهای سال جدید ضمن عیادت از بیماران بستری در بیمارستان ضیایی این شهرستان، با حضور در جمع مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا از تلاش کادر درمانی برای خدمت‌رسانی به مردم تجلیل کرد.

گفتنی است که حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر، امام جمعه اردکان پیش از این در نشست ستاد پیشگیری و درمان کرونا در این شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی اصناف اردکان از مالکان و متولیان مغازه ها خواست تا با مستاجران هر چه می توانند مدارا کنند و تاکید کرد: در این روزهای سخت همه باید هوای یکدیگر را داشته باشند و به هم کمک کنند.

کد خبر 908614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha