تردد در جاده های استان بیش از ۶۳ درصد کاهش یافته است

پورمحمدی با بیان این‌که تردد در جاده های استان بیش از ۶۳ درصد کاهش یافته است، گفت: اغلب مردم، همکاری خوبی با کادر بهداشت و درمانی دارند.

«محمدرضا پورمحمدی»‌ در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز به ارایه گزارشی از اقدامات استانی در مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: در سایه تلاش شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، هیچ مشکلی در ارتباط با امکانات و تجهیزات درمانی نداریم.
 
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دوره پیک اول کرونا در استان مربوط به بازه زمانی ۲۹ اسفند تا سوم فروردین بوده که با اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همراهی بیش از پیش مردم پشت سر گذاشتیم.

وی با اعلام این‌که تردد در جاده های استان بیش از ۶۳ درصد کاهش یافته است، گفت: طرح غربالگری و تب سنجی تمام سرنشینان خودروهای ورودی و خروجی به تبریز و سایر شهرستان های استان توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

پورمحمدی افزود: در روزهای آتی نیز، نظارت بر محدودیت تردد در جاده های مواصلاتی استان و ممانعت از ورود خودروهای غیربومی به استان نیز تشدید می شود.
 
وی با اشاره به اینکه امسال هیچ یک از بوستان ها و تفرجگاه های استان، در روز سیزده بدر، میزبان مردم عزیز استان نخواهند بود، گفت: حدود ۷۰۰ هزار نفر معادل ۴۵ درصد از جمعیت تبریز از نظر ابتلا به ویروس کرونا غربالگری شده‌اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که میانگین مشارکت در طرح غربالگری شبکه بهداشت حدود ۹۰ درصد است، گفت: سامانه salamat.gov.ir به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا راه اندازی شده است.

وی، افزود: افراد با مراجعه به این سامانه و با وارد کردن شماره ملی و شماره تماسشان به چند سوال کوتاه در خصوص داشتن یا نداشتن علایم کرونا پاسخ داده و نظام سلامت را در شناسایی تشخیص و درمان مبتلایان یاری می کنند.

کد خبر 909239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha