تشکیل ۱۰ کمیته تخصصی در شهرداری برای مقابله با کرونا

سامع از تشکیل ۱۰ کمیته تخصصی در شهرداری برای مقابله با کرونا از همان روزهای اول در اسفندماه خبرداد و گفت: لازم است موضوع پیشگیری و مقابله با کرونا در ایران و در شهر قم را به عنوان یک حماسه یاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید امیر سامع» پیش از ظهر امروز(دوشنبه 9تیر) در نشست خبری شهرداری قم که در سالن نشست های شهرداری برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت اظهار داشت: لازم است موضوع پیشگیری و مقابله با کرونا در ایران و در شهر قم را به عنوان یک حماسه یاد کنیم و همتی که مجموعه شهروندان داشتند موجب یک اتفاق بزرگی شد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری قم یادآور شد: در برخی کشورها هنوز بعد از چند ماه به وسط راه هم نرسیده اند و بیماری در حال رشد است ولی با این که شهر قم اولین شهری بود که در آن کرونا کشف شد به نقطه خوبی رسیده ایم؛ به همین دلیل از همان روزهای اول در شهرداری ستادی تشکیل دادیم و بر اساس راهبردها به برنامه ریزی پرداختیم.

 

وی با تأکید بر این که در جلسات هفتگی شهرداری به مسأله سلامت، نظافت، حمل و نقل عمومی، بازارها و بهشت معصومه پرداخته شد، گفت: 10 کمیته تخصصی تشکیل دادیم و مباحث مختلف از جمله پیشگیری از خطرات شهری، سلامت کارکنان و مسائلی از این دست را انجام دادیم و همه این ها کارهایی طاقت فرسا بود که شاید برخی از جوانب این موضوع خیلی شناخته نشد.

 

سامع در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: به نظر برخی از گروه هایی مثل شهرداری یا برخی گروه های مردمی از باب همتی که انجام دادند زیاد دیده نشدند؛ از جمله در موضوع اموات کرونایی که نیازمند ملاحظات جدی بودیم تا هم بحث های شرعی را انجام بدهیم و از طرف دیگر سلامت افرادی بود که درگیر می‌ شدند مسأله مهمی بود که در این زمینه طلاب جهادی با همراهی سپاه با مجموعه شهرداری همکاری بسیار خوبی داشتند.

 

وی عنوان کرد: در بحث ضدعفونی کردن شهر به جایی رسیدیم که 70 اکیپ موتوری به صورت روزانه و شبانه و همین طور 60 اکیپ پیاده مشغول ضدعفونی کردن بوستان ها و معابر بودند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان این که در بخش استفاده از خدمات غیر حضوری و شبکه های مجازی در خانواده نیز کارهای خوبی انجام شده است، گفت: با توجه به این که ها بحث مدارس، دانشگاه ها و تحصیل علم تعطیل بود باید فضای کار و تلاش و سرزندگی فراموش نمی شد از این رو هم سازمان فرهنگی ورزشی و دیگر سازمان فراخوان ها و مسابقاتی برگزار کردند.

کد خبر 944043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha