لزوم توجه مسئولین به راهکار نخبگان برای حل معضل آب استان یزد

ایرانمنش معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد به لزوم توجه مسئولین به راهکار نخبگان برای حل معضل آب استان یزد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ محمدعلی ایرانمنش معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد در نخستین جلسه رویداد استانی آب که روز گذشته در تالار اندیشه دانشگاه یزد برگزار شد، گفت: استفاده از آب های ژرف، تصفیه پساب های صنعتی و انتقال آب از جمله منابع آبی است که می تواند در استان یزد مورد استفاده ما قرار گیرد. لذا ضروری است هرکس در حوزه کاری خود راهکارهای لازم را به مسئولین امر ارائه دهد.

وی تاکید کرد: برای پیشبرد اهداف ضروری است که افراد تاثیرگذار، متولی امر و مسئولین در این رویداد نقش آفرینی داشته باشند تا شاهد اجرایی شدن راهکارهای ارائه شده در این رویداد باشیم. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یزد اذعان داشت: از آن جا که معضل آب در استان یزد بیشتر از دیگر استان ها احساس می شود باید برای مدیریت مصرف آب در بخش خانگی چاره ای اندیشید.

ایرانمنش در پایان خواستار شکل گیری دبیر خانه رویداد استانی آب جهت پیش برد بهتر اهداف مد نظر نخبگان استان شد.

استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در "رویداد آب"

مدیر پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان یزد در این نشست با تشریح فعالیت های بسیج در این زمینه بیان داشت: بسیج دانشجویی طرح راهیان پیشرفت را که شامل اردوهای یک روزه بازدید از صنایع وپروژه های مختلف دراستان و کشور است را اجرا می کند که می توان با توجه به برگزاری "رویداد آب" این اردوها معطوف به این حوزه شود. همچنین با توجه به ظرفیت های موجود امکان برگزاری سمینارهای تخصصی ویژه اساتید و دانشجویان و دعوت از صنایع موفق در این حوزه امکان پذیر است.

 محمد مهدی دشتی با اشاره به برگزاری طرح شمسا، افزود: دراین طرح مسائل استان را در سه فاز مطالعاتی، عملیاتی و جمع بندی بررسی می کنیم، که با هماهنگی های صورت گرفته در حوزه مسئله آب نیز ورود خواهیم کرد.

وی بیان داشت: همچنین قرارگاه شهید تهرانی مقدم بسیج دانشجویی که وظیفه حمایت از طرح ها و هسته های پژوهشی را بر عهده دارد.

کد خبر 1165786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha