ائمه جماعات و هیئت امنا با روی باز و متانت جوانان را بپذیرند

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد به نقش جوان در مساجد اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات و هیئت امنا باید با روی باز، حوصله و متانت جوانان را بپذیرند و در آنها انگیزه ایجاد کنند.

حجت الاسلام صفدر پناهی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، از مسجد به عنوان بزرگ ترین پایگاه دینی یاد کرد و گفت: در فرهنگ اسلامی برخلاف آنچه الان بین ما مرسوم شده، مسجد محوریت تام و کامل دارد.

 

حجت الاسلام پناهی ادامه داد: در صدر اسلام اگر بحث آمادگی رزمی برای جنگ بود از مساجد آغاز می شد، ازدواج، آشنایی با قرآن و مبانی دینی و فرهنگی نیز از مسجد بود.

 

وی افزود: طبیعتا پایگاهی با این عظمت نقش بسیار مهم و اساسی در گسترش باورهای دینی و فرهنگ عمومی جامعه دارد.

 

این مسئول بیان داشت:اعضای کانون های فرهنگی نیز به عنوان کسانی که سازماندهی افرادی را که وارد مساجد می شوند را برعهده دارند، می توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند.

 

پناهی عنوان کرد: الان هم که بحث تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم مطرح است، کانون های فرهنگی می توانند با برنامه ریزی مناسب بهترین زمینه را برای خنثی سازی این شبیخون فراهم کنند.

 

وی ادامه داد: وقتی از ناحیه دشمن به ما تهاجمی صورت می گیرد باید جایی برای مبارزه با این تهاجم نرم و پاسخ به شبهات وجود داشته باشد، نه تنها پاسخ به شبهات؛ بلکه باید این فرد به سلاحی مجهز شود که بتواند تقابل و تهاجم را داشته باشد.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها مکانی که می تواند این رسالت را به خوبی انجام دهد مساجد و اعضای کانون های فرهنگی و کسانی که بهترین نقش را می توانند در مساجد ایفا کنند، ائمه جمعه و جماعات هستند.

 

حجت الاسلام پناهی یادآور شد: اگر کسی با برنامه ریزی دقیق وارد این عرصه شده و سازماندهی خوبی صورت گیرد، بهترین بازدهی به دست خواهد آمد.

 

وی ادامه داد: برعکس اگر ما کانون هایی داشته باشیم که فعال نبوده و در جریان امور نباشند و نتوانند تهاجم را به خوبی رصد و پاسخی برای آن داشته باشند، پویایی لازم در این مکان ها را نخواهیم داشت.

 

این مسئول به کارهایی که جوانان عضو کانون ها باید انجام دهند اشاره و خاطرنشان کرد: کسانی که عضو کانون ها هستند باید احساس کنند که وارد فضایی شدند که همه تهاجم ها و شبهاتی که نسبت به آنها می شود جایی هست که می تواند پاسخ آنها را بدهد.

 

پناهی اضافه کرد: این افراد وقتی وارد کانون های فرهنگی می شوند باید به خوبی بدانند که چه تهاجمی به آنها شده و با فعالیت در کانون های مساجد بتوانند نیازهای خود را برآورده کنند.

 

وی اذعان داشت: با توجه به این که هجوم از ناحیه فرهنگ غربی بر کشور ما به صورت گسترده انجام می شود، ما به عنوان ائمه جمعه و جماعات و نهادهای فرهنگی و کانون های مساجد به دلیل این هجوم باید در حد توان با آن مقابله کنیم.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه وبویراحمد لا بیان این که دشمن با پیشرفته ترین ابزار مثل ماهواره، فیلم های ویدیوئی و ... در جهت القای فرهنگ منحط خود به کشورمان است، یادآور شد: هر یک از ما به نوبه خود باید در زمینه مبارزه با این فرهنگ غلط تلاش کرده در این تهاجم آرایش بگیریم؛ اما چون توان دشمن بسیار بالاست، این ایستادگی ما در حد تقابل دشمن نیست.

 

حجت الاسلان پناهی تصریح کرد:با توجه به فرهنگ غنی که ما داریم، امروز کشور ما باید غالب این میدان باشد گرچه خوشبختانه شکست خورده هم نیستیم؛ ولی هنوز غالب نشدیم؛ بنابراین این ایستادگی، مقاومت و ایفای نقش ائمه جمعه و جماعات و کانون های فرهنگی خوب بوده، ولی در سطی نیست که جوانان ما در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه شوند.

 

وی از روحانیت، ائمه جمعه و جماعات و نیروهای بسیج به عنوان افسران جنگ نرم یاد کرد و گفت: افسران جنگ نرم باید بستری را برای مبارزه با تهاجم فرهنگی ساماندهی و سازماندهی کنند که این بستر مساجد است و اگر هیئت امنا و مسئولین مساجد نتوانند با اخلاق خوب و نیکو جوانان را جذب کنند، کار ناقص می ماند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: جاهایی که هیئت امنا با اخلاق خوش، روی باز، حوصله و متانت جوانان را پذیرفتند و انگیزه ایجاد کردند، موفق بودیم و برعکس جاهایی که به جوانان اعتماد نکردند، نتوانستیم این نقش را به خوبی ایفا کنیم.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه وبویراحمد گفت: بستر وقتی برای ساماندهی و فرماندهی آماده می شود، آن وقت مساجد آمادگی کامل داشته و پذیرای جوانان هستند.

 

پناهی با بیان این که با واگذاری نقش به جوانان آنها احساس بزرگی می کنند، ابراز داشت: مسئولان هیئت امنا و کسانی که در مساجد فعالیت دارند باید بستر را خوب فراهم کنند و نباید به صرف اشتباهی از طرف جوانان، آنها را از فضای معنوی مسجد دور کنند.

 

وی گفت: اگر جاذبه در مساجد باشد و فضا به گونه فراهم شود که جوانان احساس دلسردی نداشته باشند، قطعا شاهد حضور پرشور جوانان در کانون های فرهنگی و هنری خواهیم بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 349538

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha