شرکت معتکفین در طرح "با قرآن در زلال اعتکاف"

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از شرکت معتکفین در طرح "با قرآن در زلال اعتکاف" خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا شفیعی، مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی(ع) و ایام البیض به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با اشاره به برگزاری طرح با قرآن در زلال اعتکاف گفت: این طرح در 144 مسجد استان مرکزی که میزبان معتکفین هستند برگزار می شود.


وی افزود: این طرح با هدف ایجاد علاقه و موانست شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف، با قرآن و آموزه های انسان ساز این کتاب الهی در ایام اعتکاف برگزار می شود.


این مقام مسئول قرائت صحیح حمد و سوره و اذکار نماز از نظر اعراب و تلفظ حروف و توسعه و تعمیق فرهنگ حیات بخش قرآن کریم در بین شرکت کنندگان در این مراسم معنوی را از دیگر اهداف برگزاری این طرح دانست.

 

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به حضور یکصد معلم قرآنی خواهر و برادر برای اجرای این طرح گفت: معلمان قرآنی در این سه روز با حضور در جمع معتکفین به اصلاح قرائت نماز، شامل تلفظ 10 حرف ویژه و ضرورت اهمیت قرائت صحیح آنها می پردازند.


حجت الاسلام شفیعی، اجرای زنده تلاوت قرآن و اذان را جمله برنامه های این طرح دانست و ادامه داد: ترتیل عمومی روزانه یک صفحه از قرآن کریم، ختم دسته جمعی قرآن کریم، تلاوت سوره های قرآن مربوط به اعمال ام داود در روز آخر مراسم نیز از دیگر برنامه های این طرح دانست.

 

وی اضافه کرد: ایام البیض فرصت مناسبی برای تهذیب نفس و ارتباط با پروردگار است که در این ایام معتکفین به مناجات و راز و نیاز با پروردگار خود می پردازند.


مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی حضور در مراسم معنوی اعتکاف را سعادتی برای معتکفین دانست و بیان کرد: شرکت کنندگان باید این ایام را قدر بدانند و با بهره گیری از فیوضات این ماه مبارک خود را برای حضور در ماه رمضان آماده کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 367507

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha