فرهنگ ورزش همگانی در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری شبستان: استاندار استان مرکزی گفت: فرهنگ ورزش همگانی باید در جامعه و در بین افراد نهادینه شود تا جامعه ای سالم و سلامت از لحاظ روحی و جسمی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد حسین مقیمی، استاندار استان مرکزی (11 خرداد) در نشست شورای ورزش همگانی و تفریحی استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضمن تاکید بر تبدیل شدن ورزش همگانی به عنوان فرهنگ گفت: باید این فرهنگ متعالی که ضامن سلامت جسم و روح انسان است در جامعه نهادینه شود.


وی با اشاره به اهمیت پرداختن به امر ورزش افزود: همه افراد به ویژه مسوولان ورزشی استان باید به این مهم توجه بیشتری داشته واقع گرایانه به مقوله ورزش همگانی نگاه کنند.


استاندار استان مرکزی با اشاره به وجود فضاهای ورزشی و فرهنگی در سطح استان، ادامه داد: نهادهای دولتی و صنایع باید فضاهای ورزشی خود را که با سرمایه های بیت المال ساخته شده اختیار عموم مردم قرار دهند.


مقیمی این امر را راهی برای گسترش فرهنگ ورزش همگانی دانست و بیان کرد: ورزش همگانی سلامت و نشاط جامعه را در پی دارد.


وی با بیان اینکه ورزش های همگانی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان از بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی جلوگیری می کند، ادامه داد: ورزش باید در ایجاد سلامتی و روحیه شاد در جامعه، باید مورد توجه قرار گیرد.

 

در ادامه این نشست، سعید ملکی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این راستا پرداخت و گفت:در حال حاضر تنها 20 درصد مردم به ورزش همگانی توجه دارند.

 

وی در ادامه به وجود 650 فضای ورزشی در نقاط مختلف استان مرکزی اشاره کرد و افزود: 250 بنا متعلق به اداره کل ورزش و جوانان و بقیه در اختیار نهادهای دولتی و خصوصی قرا دارد.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 372643

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha