دیار آفتاب عزادار خمینی کبیر در روز رحلت آن بزرگ مرد تاریخ

خبرگزاری شبستان: مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور در مصلای بیت المقدس شهر اراک و 50 نقطه شهری و روستای استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مردم مومن و ولایتمدار شهر اراک با حضور در مصلای بیت المقدس این شهر درمراسم عزاداری و سینه زنی سالروز رحلت پیر و مراد خود شرکت کرده و در غم فراق آن یار سفر کرده اشک ماتم ریختند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک به همین مناسبت در مراسمی که در مصلای بیت المقدس شهر اراک برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال امام گفت:انقلاب اسلامی ایران به برکت وجود این بزرگ مرد فرزانه و اطلاعت پذیری ملتی آگاه و فهیم به پیروزی رسید.


وی رمز ماندگاری انقلاب اسلامی را تبعیت از ولایت دانست و افزود: ملت ایران باید همواره پیرو ولایت بوده و برای حفظ و حراست و ماندگاری این انقلاب ارزشمند در خط ولایت فقیه حرکت کنند چرا که افزایش اقتدار روز افزون نظام در گرو تبعیت از ولایت است.


این مقام ارشد استان در ادامه به الگو گیری از زندگی و ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) تاکید کرد و اضافه کرد: ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) فرصت مناسبی برای انتقال اندیشه ها، رفتار، منش، زندگانی و ابعاد گوناگون زندگی ایشان در جامعه به ویژه در بین نسل جوان است.


آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: امام خمینی(ره) با اندیشه های والا و تیز بینی و آینده نگری خود احیا گر اسلام در دنیا بود و پیام انقلاب اسلامی را به سراسر جهان ارسال کرد.

وی ادامه داد: نسل جوان ایران اسلامی که آینده سازان این مرز و بوم هستند باید با اندیشه ها و آرمان های امام خمینی(ره) ، رهبری و انقلاب اسلامی آشنا شده و در این مسیر گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با مجاهدت و از خودگذشتگی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به وجود آورد، ادامه داد: در این مقطع زمانی حساس وظیفه ما دفاع از ولایت، حرکت در خط ولایت و وفاع از انقلاب و ارزش های والای آن است.

وی با بیان اینکه این انقلاب به راحتی به دست نیامده است، ادامه داد: برای پیروزی این انقلاب خون های زیادی از افراد بی گناه به زمین ریخته شده است و ملت ایران باید حافظ این ارزش ها و پاسدار انقلاب باشند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش به توطئه های دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز با گذشت بیش از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد توطئه های شوم دشمنان در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی هستیم .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: آگاهی و هوشیاری ملت ایران به ویژه نسل جوان مشت محکمی بر دهان دشمنان است و بار دیگر توطئه های آنان را خنثی می کند.

گفتنی است، مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در 50 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

لازم به ذکر است مراسمی نیز به همین مناسبت در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در شهرستان خمین با حضور آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 373630

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha