عمل به فرهنگ قرآن ضامن موفقیت در زندگی است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام محمدی عراقی با اشاره به اینکه ما رفتار قرآنی نیست و سبک زندگی ما سبک زندگی قرآنی نیست، گفت: عمل به فرهنگ قرآن ضامن موفقیت در زندگی است.

حجت الاسلام محمود محمدی عراقی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان به خبرنگار قرآن و معارف این خبرگزاری گفت: وقتی می توانیم موفق باشیم که در زندگی فرهنگ قرآن عملیاتی و اجرا شود به عنوان مثال هرگاه ما در ترافیک و رفت و آمد رعایت حق دیگران را کردیم و به نفع دیگران از حق خودمان صرفنظر کردیم می توانیم بگوییم عامل به فرهنگ قرآن هستیم.


وی ادامه داد: بسیاری از مسائلی که در زندگی باید به آنها توجه کرد در قرآن به عنوان دستور قرآنی موجود است از جمله این مسائل راستگویی، درستکاری و وجدان کاری است که موضوع وجدان کاری هم مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری است. توجه و عمل به این موارد می تواند الگو و مولفه ای باشد برای آنکه زندگی مان سبک و سیاق قرآنی داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی عراقی با ابراز تاسف از اینکه گاهی غیرمسلمانان بهتر از ما دستورات قرآن را عمل می کنند، تصریح کرد: مردم ما علاقمند به قرآن هستند و از نشانه های آن همین استقبال از نمایشگاه است اما چرا وقتی بیرون از این نمایشگاه می رویم رفتار ما رفتار قرآنی نیست و سبک زندگی ما سبک زندگی قرآنی نیست؛ چرا خانواده های ما به دستور قرآن آنطور که باید عمل نمی کنند، اگر بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم، می توانیم راه درست را در خصوص تحقق سبک زندگی قرآنی بیابیم.

 

وی در پایان تاکید کرد: امید است خبرگزاری شبستان بتواند در گسترش فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه موفق عمل کند.
پایان پیام/
 

کد خبر 382342

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha