ویدئوآرت های نمایشگاه قرآن چه چیزی را روایت می کنند؟

خبرگزاری شبستان: آثار ویدئو آرت بخش تجسمی بیست ودومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با عنوان سفری به آسمان،لالایی با کمی چاشنی بمب،آفرینش،روزهای من وخیزان و افتان مورداستقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه قرارگرفت.

به گزارشخبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی ، «لالایی با کمی چاشنی بمب» اثر فریده شاهسوارانی ، «سفری به آسمان» اثر احمد نادعلیان، «آفرینش» اثر شیرین پیله وری، «خیزان و افتان » اثر مرتضی احمدوند و روزهای من اثر امیر دست مردی در این نمایشگاه ارائه شده است.


فریده شاهسوارانی درباره اثر خود «لالایی با کمی چاشنی بمب » نوشته است: در ستم روزگار، در باد و بوران و سرما ، همچون سرو بلند قامت و استوار زنی ایستاده است باردار و بارور. ایستاده است توانا و محکم. رنج را تجربه می کند در حالی که در درونش زندگی و حیات جریان دارد. پروردگارا چگونه است که انسان ها به خود اجازه می دهند همنوعان خود و کل مخلوقات تو را در رنج و حرمان و آزار قرار دهند، می کشند ، غارت می کنند و پایمال می کنند وجود و حرمت انسانی را.


احمد نادعلیان اثر « سفری به آسمان» را بر اساس تصویر کتاب معراج نامه ای که در کتابخانه ملی پاریس نگهداری می شود ساخته است. تصاویر این کتاب معراج پیامبر (ص) را نشان می دهد که در قرن نهم در هرات دوره تیموری نقاشی شده است. نادعلیان با تغییر در این تصاویر و استفاده از نسخه های دیگر و صداگذاری و پویانمایی تصاویر و دخالت در توالی تصاویر روند نمایش را از بهشت به جهنم و یا برعکس نشان داده است.
 

ویدئو آرت «آفرینش » اثر شیرین پیله وری برگرفته از خلقت انسان (حوا)است وزن را به عنوان سمبل باروری ، رشادت و آزادی نشان می دهد.


اثر ویدئو آرت «روزهای من» از امیر دستمردی تصویر زنی است که روزهایش در انتظار سپری می شود و صبورانه ایمان اش افزون تر می شود و نقش آزادی را هر روز مرور می کند و منتظر موعود حقیقت می ماند.
مرتضی احمدوند نیز ویدئو آرت «خیزان و افتان » را در نمایشگاه ارائه کرده است
 

پایان پیام/

کد خبر 383684

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha