گسترش قانونگرایی و توسعه فرهنگی در گرو آموزش است

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: گسترش فانونگرایی و توسعه فرهنگ صحیح در گرو آموزش و فرهنگ سازی است.

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه آموزش اولین رمز گسترش قانون گرایی و توسعه فرهنگ صحیح به ویژه فرهنگ ترافیک در جامعه است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: آموزش در بخش های مختلف زمینه را برای ترویج قانونگرایی در جامعه فراهم می کند.


وی به نقش نهادهای مرتبط با ایمنی ترافیک و تصادفات در مدیریت ایمنی حمل و نقل و انضباط اجتماعی اشاره کرد و افزود: باید دستگاه های مرتبط با این امر به همکاری و همدلی با یکدیگر در این راستا بپردازند.
 

فرمانده انتظامی استان مرکزی از توقیف 365 دستگاه موتورسیکلت در شروع مرحله جدید طرح انضباط اجتماعی و ساماندهی و برخورد با موتورسواران متخلف در اراک خبر داد و گفت: برخورد با هنجارشکنان با قاطعیت ادامه دارد.
 

سردار ملکی شناسایی فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و تهدیدات را در ارتقاء‌ بهینه امنیت اجتماعی مولفه ای تاثیرگذار دانست و بیان کرد: تثبیت انضباط اجتماعی و نهادینه شدن احترام به قوانین در ساختارهای اجتماعی از مهم ترین اولویت ها در برنامه ریزی پلیس در استان است.
 

وی رفتار ترافیکی را یکی از مهم ترین شاخصه های توسعه یافتگی جامعه خواند و افزود: دارا بودن نظام ترافیکی ایمن و کارآمد به عنوان یک عامل زیربنایی و زیرساختی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و تحقق بهینه آن در استان مرکزی با توجه به موقعیت استراتژیک این استان در عرصه ملی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 

سردارملکی ادامه داد: نگرانی و تالم خانواده قربانیان حوادث رانندگی و هزینه کرد منابع ملی در سوانح رانندگی از آثار منفی نابسامانی ترافیکی است.
 

وی با بیان اینکه بازخوردگیری های متعدد بر نوع رفتار ترافیکی یک جامعه همواره نشان دهنده آن بوده است که این گونه رفتار تاثیری مفصل و فراگیر بر زندگی و سرنوشت کلیه افراد جامعه به همراه داشته است، اضافه کرد: از این رو پلیس در برنامه ریزی های خود همواره بر افزایش شاخصه های امنیت تاکید داشته است.
 

تشدید ساماندهی و نظارت بر سفره خانه های سنتی 
فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه بر تشدید طرح نظارت بر سفره خانه های سنتی و قهوه خانه ها در استان اشاره کرد و گفت: از جمله مواردی که پلیس بنا بر خواسته شهروندان در آن حوزه به صورت ویژه وارد شده است، نظارت و ساماندهی سفره خانه های سنتی است که در حاشیه طرح انضباط اجتماعی پلیس در حال اجراست.
 

وی جمع آوری قلیان و برخورد با سفره خانه ها و قهوه خانه های متخلف را از جمله اولویت های اجرایی این طرح عنوان و بر تداوم آن تاکید کرد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 385126

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha