صاحبان 27 مقاله برگزیده کنگره ملی بی بی حکیمه (س) تجلیل می شوند

خبرگزاری شبستان: دبیر علمی کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) ضمن تشریح برنامه های روز نخست این کنگره ملی، افزود: در روز نخست 27 برگزیده با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم، مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی تجلیل می شوند.

دکتر آرمین محمودی، دبیر علمی کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) درباره آخرین فعالیت های کمیته علمی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: کمیته علمی مقالات را ویراستاری و برای چاپ به سازمان مرکزی اوقاف کشور ارسال کرده است.

محمودی با بیان این که در زمینه چاپ کتاب کنگره 2 کار عمده شکل گرفته که از کتاب کنگره امامزادگان متنوع تر است، افزود: در کتاب کنگره امامزادگان 2 نقص وجود داشت که در این کتاب شاهد این موضوع نیستیم.

وی به این نقایص اشاره و بیان داشت: در کتاب امامزادگان لوگوی هر امامزاده مشخص نبود ولی کمیته علمی، لوگوی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) را در تمام صفحات مقالات چاپ و با حدود 377 صفحه یک کتاب کامل می شود.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با بیان این که در کتاب امامزادگان بعد از مقدمه اشاره ای به امامزادگان دارند، تصریح کرد: در کتاب بی بی حکیمه (سلام الله علیها) کلیاتی با محوریت کنگره از نظر آیت الله ملک حسینی و برگزیدگان کنگره آمده که عمق کار را بهتر و وزین می کند.

محمودی به برنامه های دو روز برگزاری کنگره در شهرستان گچساران اشاره و اظهار داشت: در روز هفتم آبان ماه اجرای برنامه ها در دانشگاه آزاد بر عهده دانشگاه است.

وی با بیان این که برنامه ها از ساعت هشت و 45 دقیقه صبح روز هفتم آبان ماه در گچساران آغاز می شود، خاطرنشان کرد: قرائت فاتحه در یادمان شهدای گمنام، قرائت قرآن، سرود جمهوری اسلامی ایران، قرائت پیام مراجع معظم تقلید توسط امام جمعه گچساران، ارئه گزارش عملکرد دبیرخانه کمیته علمی، سخنرانی نماینده گچساران و باشت در مجلس و پخش کلیپ کنگره از جمله برنامه های صبح روز نخست این کنگره ملی است.

دبیر علمی کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) سخنرانی دکتر هاشمی، معاون فرهنگی وزیر علوم، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و حجت الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مرکزی اوقاف کشور و همچنین ارائه مقالات در بعد از ظهر همین روز را از برنامه های روز نخست برگزاری کنگره ملی این بی بی بزرگوار عنوان کرد.

محمودی مقالات برگزیده را در 2 سطح عنوان کرد و گفت: از تعداد 30 مقاله برگزیده، 20 مقاله به صورت اورال و 10 مقاله به صورت پوستر است که عصر روز نخست برگزاری کنگره از 27 برگزیده تجلیل و 3 نفر نخست نیز روز دوم برگزاری در جوار حرم مطهر بی بی حکیمه (سلام الله علیها) تجلیل می شوند.

مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در 81 کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 410547

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha