مسابقه نقاشی «امام و انقلاب» در بیرجند برگزار شد

خبرگزاری شبستان: در دومین روز از دهه فجر مسابقه نقاشی «امام و انقلاب» ویژه کودکان و نوجوانان به همت دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مسابقه نقاشی «امام و انقلاب» امروز (۱۳ بهمن) با هدف آشنایی هرچه بیشتر کودکان با امام و انقلاب و در راستای افزایش آگاهی و بینش کودکان با ارزش های انقلاب اسلام با حضور زمزم معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان فرهنگی در مسجد امام حسین‌(علیه السلام) بیرجند برگزار شد.

 

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه در سیره رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آمده است که ایشان با کودکان هم بازی می شدند، افزود: در یکی از روزها که رسول­خدا(صلی الله علیه و آله) به منظور خواندن نماز جماعت عازم مسجد بودند، در راه به گروهی از کودکان برخوردند که در حال بازی کردن بودند. بچه­ ها با دیدن پیامبر(صلی الله علیه و‌آله) دست از بازی کشیدند و به سوی ایشان رفتند و به پیامبر گفتند؛ «کن جملی»! شتر من باش. رسول­خدا(صلی الله علیه و آله) درخواست کودکان را اجابت کردند.

 

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) کودکان را بسیار دوست داشتند، افزود: امام با کودکان از جمله نوه خود معاشرت و بازی می کرد.

 

حجت الاسلام سبزه کار به والدین و مربیان کودکان و نونهالان توصیه کرد سنت پیامبر گرامی اسلام در سلام و بازی کردن به کودکان را پررنگ تر کنند.

 

 

همچنین حجت الاسلام موسوی کارشناس حوزه کودکان نیز در این مراسم اجرای برنامه های شاد برای کودکان پرداخت.

 

در ادامه مسابقه نقاشی « امام و انقلاب» با استقبال و شرکت ۱۶۰ کودک و نونهال برگزار و در پایان به هفت نفر برتر این مسابقه جوایزی اهدا شد.

 

 

یادآور می شود، به تمامی شرکت کنندگان نیز هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

 

 

کد خبر 520078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha