رسانه مهدوی باید زبان تخاطب و گفت‌وگوی بین‌المللی را پیدا کند

حجت الاسلام قنبری با بیان تفاوت‌های رسانه غربی و رسانه مهدوی گفت: رسانه غربی آزادی لجام‌گسیخته را تبلیغ می‌کند اما رسانه مهدوی آزادی در بندگی را.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام قنبری، دبیر کمیسیون شماره دو هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در آیین اختتامیه این همایش با ارایه گزارشی از مقاله‌های ارایه شده در این کمیسیون گفت: اولین بحثی که در میان مقالات ارایه شده مطرح شد بحث فلسفه رسانه بود که دو رویکرد عمده مطرح بود، اول رویکرد محتوامحور که معتقد است رسانه جهت‌دار نیست و صرفا ابزاری است که برای ارایه پیام به مخاطب و دوم رویکرد ابزارمحور که رسانه را کاملا جهت‌دار می‌داند.

حجت‌الاسلام قنبری با بیان اینکه اگر بخواهیم رسانه دینی ایجاد کنیم باید بر مبنای محکم دینی استوار باشد، گفت: رسانه مهدوی باید دارای ارکانی مانند عدالت، پاکی، اخلاق و غیره باشد نه اینکه تکنولوژی‌ها از جای دیگر بگیریم و تنها مفاهیم خود را در آن بریزیم.

دبیر کمیسیون دو همایش دکترین مهدویت با بیان تفاوت‌های رسانه غربی و رسانه مهدوی گفت: رسانه غربی آزادی لجام‌گسیخته را تبلیغ می‌کند اما رسانه مهدوی آزادی در بندگی را. همچنین رسانه غربی بر تکثر و آنارشیسم تکیه دارد در حالی که وحدت اسلامی حول محور مهدویت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رسانه مهدوی است.

 

رسانه غربی تجلی مادی‌گرایی و رسانه مهدوی تجلی ولایت‌مداری

وی افزود: رسانه غربی تجلی مادی‌گرایی و رسانه مهدوی تجلی ولایت‌مداری است. رسانه غربی به دنبال تحریک احساسات است در حالی که رسانه مهدوی معنویت و حکمت را دنبال می‌کند، ضمن اینکه رسانه غربی به دنبال ترویج فردگرایی شدید است اما خداگرایی ذات رسانه را تشکیل می‌دهد.

حجت‌الاسلام قنبری تصریح کرد: صاحبان رسانه‌های غربی قدرتمندان و صاحبان زر و زور هستند، در حالی که متیقنان و باورمندان صاحبان رسانه‌های مهدوی را تشکیل می‌دهند. رسانه‌های مهدوی عاری از خشونت هستند و تحلیل درستی از انسان‌ دارند و همچنین موعود حقیقتی در این رسانه‌ها است که عصمت شاخصه اصلی ان را تشکیل می‌دهد.

دبیر کمیسیون شماره یک همایش بین‌المللی مهدویت با بیان اینکه مهدویت و اسلام شیعی در غرب یکی دیگر از مباحث مطرح شده در مقالات این کمیسیون بود، گفت: اسلام‌گرایی در غرب فراگیر شده و به همین دلیل سران غرب به دنبال ترویج اسلام‌هراسی پررنگ هستند. آنها اسلام خوب را اسلام نامرئی بدون مناسک می‌دانند.

وی با بیان اینکه رسانه مهدوی باید زبان تخاطب و گفت‌وگوی بین‌المللی را پیدا کند، گفت: باید مهدویت به عنوان مظهر تام زیبایی و اخلاق و معنویت به جهانیان معرفی شود.

 

باید در میان دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب روحیه اضطرار به حجت الهی تقویت شود

حجت‌الاسلام قنبری ولایت‌فقیه را یکی از عوامل وحدت‌بخش معرفی کرد و گفت: همان‌گونه که حضرت مهدی (عج) می‌تواند با رهبری جامعه جهانی وحدت‌ را حاکم کند ولایت‌فقیه نیز می‌تواند عامل وحدت‌بخش باشد.

دبیر کمیسیون شماره دو همایش دکترین مهدویت بر ترویج مهدویت در مراکز آموزشی تأکید کرد و گفت: باید در میان دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب روحیه اضطرار به حجت الهی تقویت شود و امام زمان در بعد عاطفی، معرفتی و عملی به جوانان معرفی شود.

وی بهترین رسانه مهدوی را محبان امام زمان دانست که حامل پیام مهدوی به تمام جهان هستند، به شرط اینکه خود را با اهداف حکومت مهدوی و اخلاق و گفتار و رفتار ایشان هماهنگ کنند.

شایان ذکر است، هفتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت 23 و 24 تیر در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

پایان پیام/

 

کد خبر 52413

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha