فرهنگ خردورزی، گفت‌وگو و تعامل در کشور حاکم شود

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: فرهنگ خردورزی، استدلال گرایی، پرهیز از قضاوت های شتابزده، حقوق شهروندی و فرهنگ گفتگو و تعاملات اجتماعی از جمله سرفصل‌های مورد توجه دبیرخانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ سیدمحمدرضا موالی‌زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور امروز در دیدار با امام جمعه تبریز با تقدیر از برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان، اظهار داشت: جلسات شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین جلسات است و پتانسیل بی‌نظیری دارد که می‌توان از این پتانسیل در جهت توسعه و تعمیق فرهنگ عمومی و دستیابی به شاخص‌های کلان فرهنگی کشور و در کل توسعه فرهنگی بهره برد.

وی افزود: رویه شورای فرهنگ عمومی کشور بر این اصل استوار است که در جلسات این شورا پیرامون موضوعی خاص بحث می‌شود و مصوبات آن در مرز بین توصیه و قانون است و یکسری تکالیف را متوجه دستگاههای متولی می‌کند.

موالی‌زاده افزود: در شورای فرهنگ عمومی کشور موضوعاتی چون ترویج فرهنگ مطالعه، ارتقای فرهنگ راهپیمایی اربعین، ارتقای کارکرد مساجد، فرهنگسازی برای رعایت اصول فنی در ساخت و ساز، فرهنگسازی برای رعایت اصول معماری اسلامی و ایرانی، گردشگری فرهنگی و فرهنگسازی برای مصرف بهیه‌ی آب مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مطالبی نیز در این راستا مصوب شده است.

وی تاکید کرد: فرهنگ خردورزی، استدلال گرایی، فرهنگ پرهیز از قضاوت های شتابزده، حقوق شهروندی و فرهنگ گفتگو و تعاملات اجتماعی از جمله سر فصل هایی است که در دستور کار دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور است.

موالی‌زاده،‌ با تأکید بر این‌که وحدت و انسجام نیاز امروز جامعه است، افزود: امروز کشور نیازمند وفاق و همدلی و انسجام است که این مهم در سایه تعالیم دینی و فرهنگ اهل بیت (ع) محقق خواهد شد و شورای فرهنگ عمومی نیز این امر را در راس یرنامه های خود دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، همچنین از توجه ویژه امام جمعه تبریز نسبت به اهالی فرهنگ و هنر تقدیر کرد و گفت: رویکرد و رفتار مردمی حجت‌الاسلام آل‌هاشم مورد توجه مردم بوده به طوری که به شدت مورد استقبال رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفته است.

گفتنی است دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برای حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان،‌ شورای مدیریت اداره کل و همچنین بازدید از طرحها و برنامه‌های فرهنگی و هنری استان به آذربایجان‌شرقی سفر کرده‌ است.

کد خبر 712313

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha