فرهنگ وقف در کهگیلویه وبویراحمد در رتبه پایینی قرار دارد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف کهگیلویه وبویراحمد، وضعیت وقف و موقوفات در این استان را به نسبت دیگر استان‌ ها در رتبه پایین تری دانست و افزود:ائمه جمعه و جماعات و رسانه ها نقش به سزایی در این زمینه برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد در نشست کارکنان این سازمان با استاندار استان، رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین شهادت امام رضا(ع) را تسلیت گفت.

 

حجت الاسلام موسوی اعظم در ادامه به هفته وقف اشاره کرد و گفت: اگر در اوایل انقلاب فواید و جایگاه رفیع وقف تبلیغ می شد، شاهد ترویج این فرهنگ بودیم.

 

وی با بیان اینکه تعالی و ترقی فرهنگی در قالب وقف بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت: وقف صدقه جاریه ‌ای است که تمام شدنی نیست و در بسیاری از استان‌ ها وقف درآمدهای زیادی دارد که انتظار می‌ رود فرهنگ وقف در استان ما نیز نهادینه شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که ترویج فرهنگ وقف در اشتغال زایی، رفع محرومیت و کمک به مستمندان و ارتقاء مسایل تحصیلی و علمی نقش به سزایی دارد، افزود: دیدار با نماینده ولی ‌فقیه، دیدار با ائمه جمعه، غبارروبی گلزار شهدای استان، اهدای خون توسط کارکنان اداره اوقاف و فعال ‌سازی وب سایت‌ های اطلاع‌ رسانی بقاع متبرکه استان از برنامه ‌های هفته وقف در این استان است.

 

موسوی ‌اعظم گفت: در کهگیلویه و بویراحمد نهضت مسجد‌سازی به وجود آمده اما در خصوص وقف در حوزه‌ های دیگر کمتر کار شده و باید با نهادینه کردن این مهم، نسبت به رفع کاهش موقوفات تلاش لازم صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر این ‌که در کهگیلویه و بویراحمد آن‌ گونه که باید و شاید در حوزه وقف تبلیغ و تبیین لازم صورت نگرفته است، گفت: از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، اصحاب رسانه و کلیه کسانی که دستی بر آتش دارند انتظار می ‌رود نسبت به نهادینه کردن وقف در جامعه تلاش کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت وقف و موقوفات در کهگیلویه و بویراحمد را به نسبت دیگر استان‌ ها در رتبه پایین عنوان کرد و گفت: آنچه که تاکنون پایداری و ایمان و اخلاص مردم را حفظ کرده، وجود امامزادگان فراوان در سطح استان است.


موسوی اعظم گفت: ساختار اداره اوقاف مربوط به سال 1363 می باشد که هنوز هیچ گونه بازنگری در این ساختار صورت نگرفته و یک سال قبل با مجوز نهاد ریاست جمهوری برای شهرستان ها نمایندگی اوقاف تعریف شد.

 

وی با بیان این که با تاسیس اداره با توجه به مشکلاتی که در زمینه جذب نیرو و استخدام وجود داشت، موافقت نشد، ابراز داشت: در شهرستان های چرام و بهمئی با یک نفر نیرو فعالیت اوقاف در جریان بوده و در شهرستان های بهمئی، دنا و باشت با توجه به تقاضای فرمانداران نمایندگی ایجاد خواهد شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که حدود 725 مسجد در این چند سال کمک های مختلف دریافت کردند از استاندار خواست نسبت به تخصیص اعتبارات مساجد و امامزادگان که از قبل اختصاص یافته بود دستور همکاری را صادر کنند.

 

موسوی اعظم در ادامه به برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س)اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه با برگزاری کنگره ملی امامزاده بی بی حکیمه(س) در گچساران، هفته گذشته با حضور در تهران موضوع نهایی شد و قرار است 16 دی ماه جاری حجت الاسلام شرف خانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور به شهرستان گچساران سفر کنند.

 

وی گفت: در تلاش هستیم که کنگره ملی بی بی حکیمه(س) در خود حرم برگزار شده و استان های همجوار نیز برای هماهنگی بیشتر در زمینه برگزاری باشکوه این کنگره ملی دعوت شوند.


گفتنی است، کمبود نیروی انسانی، کمبود بودجه فرهنگی، همکاری دستگاه ها جهت راه اندازی نمایندگی های شهرستانی اوقاف و .... از جمله مسایل مطرح شده در نشست مدیرکل اوقاف با استاندار کهگیلویه وبویراحمد بود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 328101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha