آماده کردن دانش آموزان برای ورود به بازار کار از اهداف هنرستان ها

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: یکی از اهداف هنرستان و کار ودانش آماده کردن دانش آموزان برای ورود به بازار کار است.

غلامعلی عزیزآبادی، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به گسترش فعالیت هنرستان ها به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: آماده کردن دانش‌آموزان برای ورود به بازار کار و اجتماع یکی از مهم‌ترین اهداف هنرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در دوره متوسط دوم است.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته 56 درصد از دانش‌آموزان استان مرکزی در رشته‌های نظری و 43 درصد در رشته‌های فنی و کار و دانش مشغول به تحصیل بوده‌اند، ادامه داد: افزایش دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای به 46 درصد و کاهش آمار دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در رشته‌های نظری به 54 درصد از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش افزود: حوزه کار و دانش در آموزش و پرورش به کاهش بیکاری، ممانعت از مهاجرت، تولید ثروت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور منجر شده است.

عزیز آبادی، با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه استان مرکزی در تابستان امسال 240 ساعت کارورزی را در 8 هنرستان خوداجرا، 83 اداره دولتی، شرکت، کارخانه، واحدهای خصوصی و صنوف می گذرانند، ادامه داد: این فعالیت ها راهی برای آمادگی هر چه بیشتر و جذب این دانش آموزان به بازار کار است.

 

این مقام مسئول آشنایی با محیط واقعی کار را هدف اصلی و اساسی کارآموزی و کارورزی دانست و ادامه داد: وقت‌شناسی، درآمد و پول، خرید و فروش اینترنتی، مهارت عرضه و فروش کالا، مهارت رقابت، آموزش کارگروهی، ورشکستگی و توبیخ و تذکر از مهم‌ترین مباحثی است که دانش‌آموزان در محیط واقعی کار با آن آشنا می‌شوند.
 

وی با بیان اینکه دانش آموزان هنرستانی و فنی و حرفه ای باید دوران کارورزی بگذرانند، ادامه داد: این کار با هدف کسب تجربه و مهارت‌ کاری در دانش آموزان انجام می شود.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: در تابستان امسال بیش از 7 هزار و 935 دانش‌آموز در 25 رشته فنی و حرفه‌ای و 51 رشته کار و دانش به کارورزی مشغول می شود.

پایان پیام/

کد خبر 374213

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha