بیش از یک هزار مدرسه استان مرکزی مجهز به کتابخانه است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: یک هزار و هفت مدرسه استان مرکزی مجهز به کتابخانه است و دانش آموزان از امکانات این مراکز برای تهیه و مطالعه کتاب بهره مند می شوند.

سیف الله کریم زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه به ویژه در بین دانش آموزان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ضروری است و این امر باید از دوران مدرسه و کودکی در بین افراد نهادینه شود.


وی با اشاره به فعالیت های آموزش و پرورش استان در این راستا، افزود: در سال 89 تعداد مدارس مجهز به کتابخانه 956 مورد بوده است که این رقم در سال گذشته به یک هزار و هفت مدرسه ارتقا پیدا کرده است.


مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه تهیه کتاب برای دانش آموزان امری ضروری است، ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و 570 جلد کتاب با اعتباری بالغ بر 220 میلیون تومان با اولویت دوره ابتدایی خریداری و در سطح مدارس استان توزیع شده است.

 

کریم زاده در بخش دیگری از سخنانش سرانه میانگین مطالعه کتاب در دانش‌آموزان استان مرکزی را 6.29 درصد دانست و بیان کرد: باید به فرهنگ سازی و تبیین فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان بیشتر پرداخته شود.


وی ضمن تاکید بر گرایش هر چه بیشتر افراد به ویژه دانش آموزان به مطالعه اضافه کرد: کتاب مهم‌ترین و اساسی‌ترین ابزار در آموزش و پرورش است که معلمان نیز باید هر چه بیشتر به این مهم پرداخته و دانش آموزان را به مطالعه تشویق کنند.


کریم زاده کتاب را یار مهربان و عاملی برای افزایش اطلاعات و دانایی افراد دانست و بیان کرد: قرار دادن کتاب در اختیار دانش آموزان راهی موثر در ارتباط موثر و دوستی هر چه بیشتر دانش آموزان با کتاب است.


این مقام مسئول افزایش استفاده از فضای مجازی در سال‌های اخیر و کسب اطلاعات در کمترین زمان ممکن را راهی برای کاهش میزان سرانه مطالعه در کشور دانست و ادامه داد: این امر بر کاهش میزان مطالعه اثرگذار بوده است، بر همین اساس می‌توان از فضای مجازی به عنوان اولین رقیب کتاب در فضای واقعی نام برد.

 

وی اوقات فراغت را فرصت مناسبی برای مطالعه و ارتباط دانش آموزان با کتاب دانست و بیان کرد: فرهنگ مطالعه باید در بین دانش آموزان نهادینه شود و کتاب را به عنوان یار مهربان و همیشگی خود بدانند.


پایان پیام/
 

کد خبر 382827

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha