ارسال 50 مقاله به کنگره ملی بی بی حکیمه؛ خواهر امام رضا (ع)

خبرگزاری شبستان: این بانوی بزرگوار فرزند بلافصل امام کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) است که از برجستگی علمی ویژه ای برخوردار بوده و در میان فرزندان امام کاظم (ع) مقام علمی خاصی داشته است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر آرمین محمودی، دبیر علمی کنگره ملی بی بی حکیمه (س) و رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با برپایی این کنگره گفت: مرقد مطهر امامزادگان در سراسر این مرز و بوم کانون تربیتی فرهنگی و معنوی برای آحاد مردم بخصوص نسل جوان به شمار می آیند. امام راحل (ره) پس از انقلاب تاکید داشتند امامزادگان پایگاه های آرامش مردم هستند و مقام معظم رهبری نیز در این رابطه به تبدیل بقاع متبرکه کشور به قطب های فرهنگی توصیه و تاکید دارند.

وی افزود: سیاستگذاران حوزه فرهنگی بخصوص سازمان اوقاف و امور خیریه در همین راستا برنامه های مختلفی را در دست اقدام داشته و دارد که در همین رابطه نخستین کنگره بزرگداشت امامزادگان در سال 92 برگزار و همچنین پنجم ذی القعده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شد.

محمودی خاطرنشان کرد: یکی از کنگره های تدارک دیده شده در این راستا که در سال جاری برگزار می شود کنگره ملی بی بی حکیمه است، ایشان از بانوان بزرگ شیعه بوده که مرقد مطهرش بیش از 1200 سال است که خانه های مردمان همجوار با کوهستان های زاگرس را منور کرده است.

این بانوی بزرگوار فرزند بلافصل امام کاظم (ع) و خواهر امام رضا (ع) است که مرقد مطهرش در 70 کیلومتری گچساران واقع شده، بنا بر آنچه که در روایات و احادیث ذکر شده است این بانوی عظیم الشان از برجستگی علمی ویژه ای برخوردار بوده و در میان فرزندان امام کاظم (ع) مقام علمی خاصی داشته است.

دبیر علمی کنگره ملی بی بی حکیمه خاطرنشان کرد: معرفی شخصیت این بانوی بافضیلت و آشنایی با سیره نظری و عملی ایشان، معرفی آستانه مقدسه این امامزاده و تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی کشور در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

محمودی تصریح کرد: تاکنون 30 هزار فراخوان آثار علمی و 20 هزار پوستر در رابطه با این کنگره به تمام مراکز علمی و پژوهشی کشور ارسال شده و انتظار می رود نخبگان و اصحاب قلم در این راستا ورود پیدا کرده و یافته های علمی، فرهنگی خود را در قالب مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

وی آخرین زمان دریافت مقالات را سی ام مرداد اعلام کرد و افزود: این تاریخ پیش از این تا 15 مرداد در نظر گرفته شده بود که دو هفته دیگر نیز تمدید شد.

نتایج داوری مقالات شهریور سال جاری همزمان با دهه کرامت اعلام و کنگره نیز نیمه دوم مهر در روزهای 16 و 17 همزمان با دهه ولایت در گچساران برگزار می شود.

محمودی در رابطه با آثار و مقالات برتر این کنگره تصریح کرد: آثار برتر در مجله علمی پژوهشی انجمن مطالعات جهان اسلام چاپ و منتشر می شود و جوایز نفیسی نیز به آثاربرتر ارایه می گردد که از جمله آنها معادل ریالی سفر حج، عتبات و مشهد مقدس را می توان نام برد.

وی خاطرنشان کرد: از میان کلیه مقالات واصله به دبیرخانه این کنگره به 40 مقاله برتر جوایزی اهدا می شود. یعنی به پنج نفر اول تا سقف 3 میلیون تومان، پنج نفر دوم 2.5 میلیون تومان، پنج نفر سوم 2 میلیون تومان، پنج نفر چهارم 1.5 میلیون تومان، پنج نفر پنجم یک میلیون تومان و به هر یک از سایر برگزیدگان مبلغ 300 هزار تومان پرداخت می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران یادآور شد: تاکنون 50 مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره واصل شده است.

پایان پیام/

 

کد خبر 390351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha