استقبال مددجویان کمیته امداد از اتاق قرآن

خبرگزاری شبستان: مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از استقبال گسترده مددجویان این نهاد از اتاق قرآن و شرکت در کلاس های قرآنی خبر داد.

ناصر ناصری دوست، مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به افتتاح اتاق قرآنی در مجتمع های فرهنگی این نهاد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این اتاق های قرآن به منظور برگزاری هر چه با شکوه تر کلاس های قرآنی و افزودن بر شان و شوکت این کلاس ها و جذب بیشتر افراد به کلاس قرآن برپا شده اند.


وی افزود: افتتاح این اتاق های قرآنی از اقدامات خوب کمیته امداد است که در سه شهرستان اراک، خمین و ساوه که کانون فرهنگی دائم داریم افتتاح شده است.

 

ناصری دوست در ادامه مبنای کار و فعالیت‌ در این اتاق را بهره‌گیری از برنامه‌های قرآنی و معارف اهل بیت(ع)دانست و بیان کرد: علاوه بر آن از این پس محافل انس با قرآن و جلسات آموزشی مفاهیم قرآنی در یک فضای معنوی برگزار می شود.

 

وی دسترسی به نرم افزارهای قرآنی، انواع قرائت‌ها، استفاده از رایانه، بهره‌مندی از سی دی‌های آموزشی قرآن در تمام گروه‌ها و سطوح آموزشی را از برنامه‌های فعال در این اتاق دانست.

 

بهره مندی بیش از 5 هزار نفر از کلاس های اوقات فراغت تابستان امداد
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری 5 هزار و 150 نفر از کلاس های آموزشی و اردوی این نهاد بهره مند شده اند، افزود: این برنامه ها شامل برنامه های اردویی، احکام، قرآن، آموزش مهارت های زندگی و مشاوره، آموزش های فنی و حرفه ای که خود شامل کلاس های مختلف می شود، است.


ناصری دوست با اشاره به فعالیت سه کانون دائم و 12 کانون موقت در سطح استان ادامه داد: کلاس ها و دوره های آموزشی این نهاد برای گروه های مختلف دانش آموزی، دانشجویی و خانواده ها برگزار می شود.


مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: آموزش مهارت های زندگی نیز برای زنان سرپرست خانوار به منظور ارتباط بهتر و موثر تر با فرزندان و چگونگی رابطه بر قرار کردن با آنان برگزار می شود و همچنین بانوان مطلقه نیز با شرکت در این کلاس ها اعتماد به نفس خود را برای ادامه زندگی به دست می آورند.


برگزاری اردوهای مختلف ویژه مددجویان امداد
وی همچنین از برگزاری اردوهای مختلف ویژه مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: 120 نفر از مادران و دختران بازمانده از تحصیل را در جریان برگزاری کلاس های تابستانی به اردوی خانوادگی در کرمانشاه اعزام کردیم.


ناصری دوست همچنین از اعزام 160 نفر از دانش آموزان پسر به اردوی لرستان خبر داد و گفت: 80 نفر دانشجو به مشهد و 40 نفر دانشجو نیز به اردوی استان همدان اعزام شددند.


مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در ادامه اضافه کرد: در همین راستا 350 نفر نیز به اردوی دور روزه در شهرستان خمین حضور پیدا کردند.


برگزاری جشنواره قرآنی و ورزشی در استان مرکزی
این مقام مسئول همچنین از برپای جشنواره قرآنی و ورزشی برای مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور مددجویان این نهاد در پایان مرداد ماه جاری برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه برای شرکت در این جشنواره 3 هزار و 500 نفر از مددجویان در آزمون تعیین سطح قرآنی شرکت کرده اند، اضافه کرد: از این تعداد 2 هزار نفر که نیازمند آموزش بوده شناسایی و به کلاس های آموزشی قرآنی برای آمادگی حضور در جشنواره معرفی شدند.


مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بیان کرد: مددجویان کمیته امداد استان مرکزی در رشته های مختلف ورزشی و قرآنی این جشنواره با هم به رقابت می پردازند.


پایان پیام/

کد خبر 392045

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha