ترویج فرهنگ صلح و سازش راهی برای ایجاد امنیت هر چه بیشتر در جامعه است

خبرگزاری شبستان: معاون پیشگیری و اجرای حکم دادستان اراک گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه راهی برای ایجاد امنیت و آرامش هر چه بیشتر در جامعه است.

عباس قاسمی، معاون پیشگیری و اجرای حکم دادستان اراک، با اشاره به اینکه امنیت و سلامت از مهمترین شاخصه‌های جامعه است، به خبرنگار خبرگزری شبستان در اراک گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش به گسترش امنیت کمک می‌کند.


وی با اشاره به اینکه مسئله صلح و سازش میان طرفین دعوا و توجه به شوراهای حل اختلاف از برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی است، ادامه داد: در سال گذشته از 28 مورد اجرای حکم قصاص در استان مرکزی 14 پرونده با صلح و سازش مختومه و 4 پرونده با شرایط تعیین شده از سوی شاکیان به حالت تعلیق درآمده است.


معاون پیشگیری و اجرای حکم دادستان اراک با اشاره به اهمیت حضور و همکاری اصحاب رسانه گفت: این همدلی و همکاری که با اطلاع رسانی صحیح و به موقع صورت می گیرد می تواند رضایتمندی را در جامعه ارتقاء دهد.

 

بسیاری از جرایم بر اساس جهل و ناآگاهی جوانان است

 

وی درخصوص 10 جرم اول شهرستان اراک در سال جاری گفت: سرقت‌های خرد در صدر جرائم شهرستان قرار دارد و جایگاه بعدی مربوط به ضرب و حرج است که بسیاری از جوانان زیر 30 سال از روی جهل و نا‌آگاهی مرتکب جرائم می‌شوند.

 

قاسمی افزود: جرائمی چون سرقت، توهین به اشخاص عادی، تهدید، ایراد صدمه بدنی غیرعمد مانند تصادفات و حوادث ناشی از کار، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، تخریب و استعمال مواد مخدر به ترتیب به عنوان بیشترین جرائم در سطح شهرستان اراک هستند.


سرپرست اجرای احکام کیفری دادگستری اراک گفت: افترا، مزاحمت‌های تلفنی و خیانت در امانت از دیگر جرائم اراک است و آنچه باعث خوشحالی است این است که در بین 10 جرم اول در شهرستان اراک جرائم خشن مانند سرقت‌های مسلحانه، اختلاس و قتل جای ندارد.


وی در بخش دیگری از سخنانش به مسایل و مشکلات خانوادگی اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از جرائم مربوط به مشکلات خانوادگی است.

 

قاسمی ضمن تاکید بر تحکیم بنیان خانواده ادامه داد: همه افراد به ویژه مسئولان فرهنگی باید در راستای تحکیم و استواری بنیان خانواده تلاش کنند چرا که دشمن امروز در این حوزه وارد شده است.


معاون پیشگیری و اجرای حکم دادستان اراک با اشاره به توطئه فرهنگی دشمنان ادامه داد: دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی بیکار ننشسته اند و امروز با تمام قوا خانواده را مورد هدف قرار داده اند.


وی نداشتن شغل برای جوانان و بیکاری را یکی دیگر از علل وقوع جرم در جامعه دانست و گفت: اگر فرهنگ اشتغال در جامعه حاکم شود و هر فرد بداند تلاش در راستای تامین ارتزاق خانواده اش نوعی جهاد در راه خدا است آنگاه دیگر کسی بیکار نمی ماند.


پایان پیام/

کد خبر 370956

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha