آشنایی کودکان با قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی شهرستان شازند از برگزاری دوره آموزشی آشنایی کودکان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی خبر داد.

سرهنگ احمد رضا چگینی، فرمانده انتظامی شهرستان شازند با اشاره به اهمیت آموزش فرهنگ ترافیک و ترویج آن در جامعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در این راستا این فرماندهی اقدام به برگزاری دوره آموزشی آشنایی کودکان با قوانین و مقررت راهنمایی و رانندگی و ارتقاء فرهنگ ترافیک کرده است.


وی با اشار به اینکه در این دوره آموزش 2 هزار و 653 نفر دانش آموز همیار پلیش آموزش می بینند، افزود: دانش آموز همیار پلیس تابستان امسال در مدارس و پیش دبستانی های شهرستان شازند برای پیشگیری از حوادث رانندگی آموزش خواهند دید.


فرمانده انتظامی شهرستان شازند با بیان اینکه این امر در راستای ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک و آشنایی کودکان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی انجام می شود، بیان کرد: کاهش حوادث رانندگی ناشی از برخی از غفلت ها از دیگر اقدامات ارزنده ای است که در این راستا انجام شده است.


وی با اشاره به آموزش این تعداد همیار پلیس دانش آموز شازند ادامه داد: این دانش آموزان توسط کارشناسان پلیس راهور این شهرستان آموزش های لازم را فرا می گیرند.


این مقام مسئول با بیان اینکه این آموزش ها در سطح مدارس و پیش دبستانی ها اجرایی خواهد شد، گفت: آموزش از دوران کودکی تاثیر بسیاری در امر فرهنگ سازی دارد.


فرمانده انتظامی شهرستان شازند بیان کرد: برای دستیابی به این اهداف آموزشی نیروی انتظامی نیازمند تعامل و همکاری همه سازمان ها و دستگاه ها ی دولتی و غیر دولتی مرتبط با امر آموزش و ترویج فرهنگ آموزشی در جامعه می باشد.


سرهنگ چگنی با بیان اینکه دانش آموزان نقش بی بدلیلی در فرهنگ سازی ترافیک به واسطه رابطه عاطفی که با والدین دارند اظهار داشت: همیاران پلیس با انتقال آموزه های ترافیکی و رانندگی در بین دوستان و خانواده نقش موثری در کاهش تصادفات و فرهنگ سازی ترافیک بر عهده دارند.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 374722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha