احترام به قوانین رانندگی آرامش و امنیت عمومی را در پی دارد

خبرگزاری شبستان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی آرامش و امنیت عمومی جامعه را در پی دارد.

سرهنگ ابوالفضل امیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی با اشاره به اهمیت و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: احترام به قوانین بر همه واجب است و این امر راهی برای ایجاد آرامش و امنیت عمومی در جامعه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این مهم نیازمند فرهنگی سازی است، ادامه داد: همه افراد جامعه در این راستا مسئول اند و نباید این امر را فقط به عهده نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی بگذاریم.

 

سرهنگ امیدی با تاکید به اینکه مراعات قوانین راهنمایی و رانندگی تضمین کننده سلامت رانندگان و سرنشینان اتومبیل و شهروندان و عابران پیاده است، گفت: احترام به قوانین رانندگی، احترام به حقوق شهروندی است.

 

نمرات منفی و محرومیت های اجتماعی راننده متخلف

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به ضبط 406 گواهینامه برابر ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات اشاره کرد و گفت: نمرات منفی ابزاری برای محرومیت اجتماعی رانندگان پرخطر است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: برابر ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنانچه راننده ای 30 نمره منفی را برای بار اول کسب نماید گواهینامه وی ضبط و 3 ماه از رانندگی محروم خواهد شد.


سرهنگ امیدی با اشاره به اینکه پلیس از ابتدای اجرای این قانون تا کنون گواهینامه 410 نفر از رانندگانی که نمرات منفی آن ها به حد نصاب رسیده اخذ نموده، خاطر نشان کرد: از این تعداد نمرات منفی 404 راننده متخلف 30 نمره منفی و 6 راننده دیگر به 55 نمره منفی رسیده بودند که در این مرحله 6 ماه از رانندگی محروم شدند.


وی اضافه کرد: چنانچه راننده ای در مدت توقیف و محرومیت از رانندگی، مبادرت به رانندگی نماید به مجازات مقرر افراد فاقد گواهی نامه محکوم خواهد شد.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی افزود: چنانچه میزان نمرات منفی راننده ای به مرحله سوم یعنی 75 نمره منفی برسد گواهینامه وی ابطال و پس از یک سال محرومیت و پرداخت مبلغ یک میلیون ریال به حساب خزانه دولت می بایست جهت اخذ گواهی نامه مجدداً در آموزشگاه های رانندگی ثبت نام و گواهی نامه پایه سوم دریافت نماید.


وی ادامه داد: رانندگان می توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت نمرات منفی گواهینامه خود کد ملی یا شماره گواهینامه خود را به سامانه 1101202020 ارسال و نتیجه را دریافت نمایند.

 

پایان پیام/

کد خبر 375096

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha