سلامت و نشاط جامعه به ویژه جوانان یک اصل است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: سلامت و نشاط جامعه و به ویژه نشاط و شادابی در بین جوانان از اصول مهم است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک به مناسبت هفته جوان و میلاد حضرت علی اکبر (ع) که روز جوان نامگذاری شده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: دوران جوانی دوران با ارزش و اهمیتی است که باید از آن به درستی استفاده کرد.


وی ضمن تاکید بر الگو گیری نسل جوان جامعه اسلامی از حضرت علی اکبر(ع) افزود: جوانان آینده سازان ایران اسلامی هستند و باید با بهره گیری از الگوهای مناسب و حرکت در مسیر ارزش های اسلامی آینده ای درخشان را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند.


امام جمعه اراک سلامت و نشاط در جامعه را ضروری دانست و ادامه داد: ورزش، پویایی و نشاط ضامن سلامت جامعه است و باید از دوران جوانی به امر ورزش روی آوریم.

 

آیت الله دری نجف آبادی در رابطه با اهمیت ورزش گفت: اگر می خواهیم هزینه ای برای سلامتی خود کنیم باید به امر ورزش بپردازیم چرا ه ورزش سلامتی ونشاط و دوری از دارو و درمان را به دنبال دارد.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره بت بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با ورزش ادامه داد: ایشان 14 محور را برای ورزش و سلامت در نظر گرفته اند که همه باید برای تحقق منویات رهبر و سلامت خود و جامعه تلاش کنیم.


امام جمعه اراک یکی از مولفه های سلامت اجتماعی را ورزش دانست و ادامه داد: ورزش عمومی و همگانی برای سلامت و بهداشت جامعه است ، همانند آب و هوای مناسب.

 

ترویج فرهنگ اسلامی با بهره گیری از منش پهلوانی


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به منش و روحیه پهلوانی اشاره کرد و گفت: ورزشکاران با استفاده از منش پهلوانی مروج فرهنگ اسلامی باشند و روحیه جوانمردی، غیرت، فتوت و زندگی ساده و بدونه تشریفات را در جامعه تبیین کنند.


وی ادامه داد: مسئولان فرهنگی باید در مساله علم و دانش و گرایش نسل جوان به تحصیل علوم مختلف انسانی و دینی کار کنند و باب علم و دانایی و معرفت را باز کنند.


امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به اشتغال جوانان اشاره کرد و گفت: استان مرکزی استان صنعتی و کشاورزی است و باید زمینه را برای فعالیت جوانان در بخش های مختلف فراهم کند.


وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های استان، بیان کرد: بهره گیری از این ظرفیت ها می تواند استان مرکزی را به یکی از استان های برتر در سطح کشور تبدیل کند.

 

آیت الله دری نجف آبادی همچنین به ازدواج مسکن جوانان نیز اشاره کرد و گفت: همدلی، همکاری و حرکت همسو مسئولان می توانند گره گشای مشکلات جوانان در بخش های محتلف باشد.


وی ادامه داد: جوانان سرمایه های عظیم نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و فراهم کردن بستز مناسب بهره مندی از توان فکری و استعدادهای این قشر زمینه ساز بالندگی و توسعه همه جانبه کشور است.


پایان پیام/

کد خبر 375723

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha